Equipment News

Equipment News Schlagzeilen

Broadcast Solutions präsentiert Barnfind BarnColor-Native-4k für den Transport von HDMI-Signalen

06/03/2025

ViewSonic veröffentlicht neues 21:9-Display mit 5K-Auflösung und 105-Zoll-Bilddiagonale

05/03/2025

Westafa uses Portacapture X6 and Mixcast 4 from Tascam

05/03/2025

Kostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von Tascam

04/03/2025

PPDS achieves new sustainability milestone as Philips Signage EcoDesign becomes first digital display to be awarded EPEAT Climate+ Gold certification

04/03/2025

Andrew Synowiec uses Royer Labs gear for studio and live recordings

04/03/2025

Shure releases new wireless stereo microphone for videography and field recording

04/03/2025

Powersoft to launch Unica T for touring market

03/03/2025

Tascam’s Portacapture X6 keeps creativity flowing for Neon Vines

26/02/2025

TAF präsentiert Neuheiten

25/02/2025

Vivitek bringt neue Projektoren auf den Markt

25/02/2025

Chauvet Professional introduces new REM Mira video panels

24/02/2025

IP44.DE präsentiert Produktneuheiten 2025

19/02/2025

Elations neue Paragon-Serie jetzt weltweit lieferbar

18/02/2025

Black Lion Audio bringt digital beschriftbare Patchbays auf den Markt

18/02/2025

Hof stellt Event-Carts vor

15/02/2025

United Studio Technologies unveils UT Twin 48 microphone

14/02/2025

Neuer Aktivmonitor C55-Reference von KS Digital

14/02/2025

Black Lion Audio bringt Vintage-Klassiker Level-Loc auf den Markt

14/02/2025

Update für Aviom A640 Personal Mixer erhältlich

13/02/2025

Krystal Dawn turns to Tascam’s DR-10L and Portacapture X8 for filmmaking

12/02/2025

PPDS extends outdoor display range with new Philips Urban LED 5000, 6000, and 7000 Series

11/02/2025

Black Lion Audio introduces new family of Revolution word clocks

11/02/2025

Linea Research launches new System Engineer 8 software

10/02/2025

Heritage Audio announces availability of HA1200 TapeSat as native plug-in based on a tape recorder

06/02/2025

Broadcast Solutions präsentiert Barnfind BarnColor-Native-4k für den Transport von HDMI-Signalen

Broadcast Solutions präsentiert Barnfind BarnColor-Native-4k für den Transport von HDMI-Signalen
Broadcast Solutions präsentiert Barnfind BarnColor-Native-4k für den Transport von HDMI-Signalen

Broadcast Solutions bietet ab sofort mit BarnColor-Native-4k, einem neuen Mitglied der BarnColor-Familie von Barnfind Technologies, ein Tool für Veranstaltungsunternehmen an, die HDMI-Signale verlustfrei über lange Distanzen transportieren möchten. Mit je einer Einheit (Tx und Rx) können HDMI-Signale verlustfrei via Fiber über eine Distanz von bis zu 10 km übertragen werden.

 

BarnColor-Native-4k ist unter anderem für Veranstaltungsunternehmen konzipiert, die große LED-Screens einsetzen. Da kompressionsbedingte Artefakte die Bildqualität erheblich beeinträchtigen können, bietet BarnColor-Native-4k eine verlustfreie Alternative zur herkömmlichen Signalübertragung. Jede Einheit, farblich gekennzeichnet, überträgt ein einzelnes HDMI-Signal.

 

Durch die Kaskadierung von vier verschiedenen Farbvarianten können Anwender alle Signale der BarnColor-Familie und/oder bis zu vier unkomprimierte HDMI-Signale parallel über ein OpticalCon Duo oder ein LC-Duplex-Glasfaserkabel übertragen. Das stellt eine latenzfreie Bildqualität sicher, unabhängig von der Größe oder Entfernung des Displays.

 

BarnColor-Native-4k ist ab sofort bei Broadcast Solutions erhältlich.

 

(Fotos: Broadcast Solutions Produkte und Service GmbH)

 

www.broadcast-solutions.de

 

ViewSonic veröffentlicht neues 21:9-Display mit 5K-Auflösung und 105-Zoll-Bilddiagonale

ViewSonic veröffentlicht neues 21:9-Display mit 5K-Auflösung und 105-Zoll-Bilddiagonale

ViewSonic erweitert mit dem CDE105UW sein Portfolio an großformatigen Displays im Format 21:9. Das unter anderem für hybride Meetings und kollaborative Zusammenarbeit in Bildungseinrichtungen konzipierte Display bietet rund ein Drittel mehr Bildschirmfläche als ein vergleichbares 16:9-Modell.

 

Das CDE105UW mit WUHD-Auflösung (5.120 x 2.160) ermöglicht kabelloses Präsentieren und Multimedia-Wiedergabe. Die Displayfläche erlaubt mehreren Anwendern das gleichzeitige Teilen von Inhalten, vor Ort oder online. Mit Hilfe von ViewBoard-Cast-Software und USBC/HDMI-Dongles kann das Display als Content Hub für einfache Gruppenarbeit genutzt werden.

 

Das 105-Zoll-Display mit SuperClear-VA-Panel, einem Kontrastverhältnis von 3.000:1 und 500 cd/m² Helligkeit stellt bis zu 1,07 Mrd. Farben dar. Es verfügt über eine entspiegelte, gehärtete Oberfläche (7H), ist für über 50.000 Betriebsstunden ausgelegt und kann im Hoch- oder Querformat verwendet werden. Zwei Lautsprecher (2 x 20 W) und ein Subwoofer (20 W) sorgen für den Sound.

 

Ausgestattet mit einem Octa-Core-Prozessor (Android 13), unterstützt das CDE105UW die Wiedergabe von Inhalten vom internen Speicher oder USB-Stick sowie diverse Fernkonfigurations- und Content-Management-Systeme. Das Display bietet zahlreiche Anschlüsse, darunter einen 100-W-USB-C-Port, vier HDMI-Ports, fünf USB-A-Anschlüsse sowie RS232, RJ45 und SPDIF.

 

ViewSonic-Displays im 21:9-Format sind auf die Nutzung von ViewSonic TeamJoin für Microsoft Teams Rooms (MTR) und den Front Row Mode abgestimmt. TeamJoin ermöglicht nahtlos hybride Meetings durch Integration mit Microsoft Teams. Die One-Touch-Videokonferenzlösung umfasst einen PC, eine Touch-Konsole und optional ein Video-Bar-System.

 

(Foto: ViewSonic)

 

www.viewsonic.com

 

Westafa uses Portacapture X6 and Mixcast 4 from Tascam

Westafa uses Portacapture X6 and Mixcast 4 from Tascam

Westafa is a DJ/producer from Los Angeles, who is now living in Las Vegas. From the days of making mixtapes to playing big festivals and now serving as co-host of the Western Conference Podcast with his brother, BigBodyCisco, Westafa’s journey has been through many phases.

 

He has been working as a tour DJ for several years now with artists such as Damian Marley, J Boog, and Common Kings. To capture unique sounds and creative moments, Westafa uses the Portacapture X6 Portable Audio Field Recorder and Mixcast 4 Podcast Station from Tascam.

 

“The Portacapture X6 is great for capturing sound on the go”, he reports. “I have been using it to record podcasts while on tour as well as when I’m at festivals. It’s also great for capturing audio directly from the mix consoles of my live sets in addition to music production ideas.”

 

“The Mixcast 4 is great for podcasts - on the road or anywhere”, he adds. “With its four mic inputs with auto-mix capability, the Mixcast 4 provides flexibility when recording shows with multiple guests. Podcasting has become a huge part of our creative outlet in the media space, as we can share the stories and experiences of the artists we work with. And for this, the Mixcast 4 is front and center.”

 

“Sometimes you may only have a few moments to capture a sound bite, interview, or a take, and the Portacapture X6’s condenser mics enable me to always be ready to capture the audio”, he continues. “The Portacapture X6 has a Launcher with several presets that make for quick configuration of common settings. I use the Podcast and Interview presets the most, and I also use the Music preset for recording live DJ sets.”

 

As for the Mixcast 4’s features, Westafa notes: “With its four mic inputs with auto-mix, four headphone outputs, and its Mix-Minus feature to connect call-ins, the versatility of the Mixcast 4 to record podcasts with multiple guests and a broader scale of production is next level. The capability to stream live or just record is a huge bonus. Further, its direct internal multi-track recording to SD card of up to fourteen tracks makes it easy to capture audio and transfer it to a computer or other device if needed.”

 

(Photo: Tascam)

 

www.tascam.com

 

Kostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von Tascam

Kostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von Tascam

Tascam stellt die neue Software Audio File Manager für Windows und MacOS vor. Die kostenlose Anwendung soll es Nutzern ermöglichen, ihre Außen- und Mehrspuraufnahmen zu optimieren. Die Software erlaubt die schnelle Überprüfung des aufgezeichneten Materials. Gleichzeitig hilft sie dabei, Aufnahmen zu organisieren und den Übergang zum nächsten Schritt im Projekt zu ermöglichen.

 

Im Kern ist der Tascam Audio File Manager ein Dateibrowser, der die Wellenform jeder Datei eines ausgewählten Ordners anzeigt und eine Reihe weiterer Funktionen bietet. Die Wellenform lässt sich zoomen, um das Audiomaterial genauer unter die Lupe zu nehmen. Die visuelle Überprüfung hilft dabei, Spitzen oder Knackser auf einen Blick zu erkennen.

 

Zu den grundlegenden Bearbeitungsfunktionen gehören Kopieren, Ausschneiden und Einfügen. Stille einfügen und Normalisieren verhelfen zu sauberem, kräftigem Audiomaterial. Der Audio File Manager kann mehrere Dateien gleichzeitig nach einem bestimmten Muster umbenennen, um die Vorbereitung von Aufnahmen einer bestimmten Szene zu erleichtern. Eine weitere Funktion ist die Unterstützung von Netzlaufwerken und Cloud-Diensten wie AWS Storage oder Dropbox, die das Teilen der Audiodateien mit anderen Teammitgliedern ermöglicht.

 

Neben normalen Stereo-Audiodateien kann der Audio File Manager über seinen eingebauten Mixer auch mehrspurige WAV-Dateien abspielen. Dabei verarbeitet er Abtastraten von 44,1 bis 192 kHz und Auflösungen mit 16 Bit, 24 Bit, 32 Bit Float und 32 Bit Integer. Mittels Unterstützung gängiger Audiodateiformate wie WAV, MP3, AIFF, AIFC, SD2, MP2, MPEG-4 und M4a lässt sich nahezu jedes Projekt mit der Software nachbearbeiten.

 

Der Audio File Manager steht auf der Website von Tascam Europe zum Download bereit.

 

(Fotos: Tascam)

 

www.tascam.eu

 

Kostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von TascamKostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von Tascam

PPDS achieves new sustainability milestone as Philips Signage EcoDesign becomes first digital display to be awarded EPEAT Climate+ Gold certification

PPDS achieves new sustainability milestone as Philips Signage EcoDesign becomes first digital display to be awarded EPEAT Climate+ Gold certification
PPDS achieves new sustainability milestone as Philips Signage EcoDesign becomes first digital display to be awarded EPEAT Climate+ Gold certification

PPDS, global provider of Philips Professional Displays and complementary solutions, has announced that its ultra low power, 50’’ Philips Signage 3650 EcoDesign has become the first digital signage display to be awarded EPEAT Climate+ Gold designation, with more models set to follow.

 

Launched at ISE 2023, the Philips Signage 3000 Series EcoDesign is PPDS’ debut digital signage offering designed with the company’s evolutionary EcoDesign methodology, implementing new manufacturing processes, physical features, materials, packaging, and built in software that are kinder to the environment and deliver better energy efficiency.

 

Delivering 4K performance while consuming about 50 percent less energy versus comparable premium digital signage models, the Philips Signage 3000 Series EcoDesign has already received among the industry’s lowest energy label ratings (E on the 50’’ model, D on the 55’’ and C on the 65’’ models) and was initially awarded an EPEAT Climate+ Silver designation.

 

Founded in 2006, EPEAT is the world’s premier eco label for electronics, measuring the social and environmental impacts of products from extraction to end-of-life, while also certifying they have met 100 percent of the Climate Criteria plus at least 50 percent of the existing optional criteria. These include: Climate (reducing greenhouse gas emissions in the manufacturing supply chain and product use); circularity (how products are designed for reuse and recycling, and which ones responsibly address packaging, water, and waste); chemicals of concern (eliminating the use of toxic chemicals that are hazardous to human health and the environment); and responsible supply chains (the responsible sourcing of materials, fair labour practices, and worker health and safety in the electronics supply chain).

 

Owned and operated by the Global Electronics Council (GEC) - a mission-driven non-profit that seeks to create a world with only sustainable electronics - EPEAT helps to support and promote more informed, sustainable-driven buying decisions, providing access to a free online registry, identifying and detailing products from the broadest range of manufacturers across the globe.

 

“At PPDS, the environment and sustainability are at the core for our product development, from the initial designs, right the way through to manufacturing, delivery, and post installation”, says Bart Wouters, International Product Manager at PPDS. “With the Philips Signage 3000 EcoDesign Series, we achieved a major industry milestone in gaining EPEAT Climate+ Silver. As with all our products, we continued in our pursuit for more. And now this groundbreaking product achieved even better, with EPEAT Climate+ Gold.”

 

The Philips Signage 3000 Series EcoDesign benefits from PPDS’ ongoing strategy to reduce wastage - including plastic - from its packaging, delivered in 90 percent recycled and 100 percent recyclable materials, with the removal of paper-based manuals and instructions. In addition, all plastic bags have been removed, while the use of polystyrene has been replaced with innovative cushioning made using 100 percent recycled carton, maintaining the same levels of safety and protection of the product.

 

(Photos: Philips/PPDS/GenAI Image)

 

www.ppds.com

 

Andrew Synowiec uses Royer Labs gear for studio and live recordings

Andrew Synowiec uses Royer Labs gear for studio and live recordings

As a session guitarist, multi-instrumentalist and recording artist, Andrew Synowiec is immersed in a wide variety of recording projects ranging from albums and jingles to work on major film and television soundtracks. For years Synowiec has specialized in acoustic guitars and “vibey” acoustic instruments, which cover the walls of his Los Angeles, California, studio where he’s often called to record four or five different instruments in a day.

 

To capture all those instruments, he uses Royer R-121 Ribbon Microphones, R-122 MKII Active Ribbon Microphones, and dBooster2 two-channel inline mic lifter. Synowiec is one of LA’s most “go-to” guitarists - racking up Oscar, Emmy, and Grammy-winning projects for artists ranging from Lil Nas X and Meghan Trainor to Nick Jonas, Ariana Grande, Michael Bublé, Chayanne, Elton John, Josh Groban, Marc Anthony and many others.

 

He routinely works on Hollywood scoring stages, playing guitar on blockbusters like “Encanto”, “Inside Out” and “Frozen”. In his private recording studio House Of Syn, Synowiec has recorded many tracks for hit series like “Cobra Kai” and “The Simpsons”. As a solo artist, he brings his all-star band to crowds around the world and at home at LA’s Baked Potato club.

 

For his acoustic instruments (guitars, bouzouki, ukulele, dulcimer, banjo, etc.), Synowiec uses a pair of Royer R-121s and the dBooster2 inline mic lifter. “For all my acoustic instruments, I’m using the R-121s in a spaced pair configuration on a stereo bar going into the dBooster2”, he explains. “Typically for anything that’s a single performance, I will track it in stereo. If it’s more of a double-tracked type of part, I’ll use only one microphone in mono, recorded twice and panned hard L/R in the DAW.”

 

“I first heard the R-121s when I was working on a film project”, he adds. “The composer was searching for a particular acoustic guitar sound and rented a ton of mics for a massive A/B test. The Royers really blew me away with their realistic yet slightly ‘euphoric’ sound. At this point, I’ve been using Royer mics regularly for about ten years.”

 

Synowiec also uses a pair of R-122 MKII Active Ribbon Microphones for his recording projects: “I typically use the Royer R-122 MKII when I’m traveling to an outside studio, and I want to make sure I’ll be able to get ‘my sound’”, he states. He also used the R-122 MKII to record his guitar live at the Baked Potato club.

 

(Photo: Amalia Stephenson)

 

www.royerlabs.com

www.andrewsynowiec.com

 

Shure releases new wireless stereo microphone for videography and field recording

Shure releases new wireless stereo microphone for videography and field recording
Shure releases new wireless stereo microphone for videography and field recording

Shure has unveiled the MoveMic 88+ Wireless Stereo Microphone, the first-of-its-kind wireless direct-to-phone stereo microphone with selectable polar patterns. Building upon the success of Shure’s MV88 Digital Stereo Condenser Microphone and MV88+ Video Kit, the new wireless mic for video empowers creators and videographers to record audio and video separately.

 

“The MoveMic 88+ gives creators complete freedom to capture professional-quality audio wirelessly, whether they’re recording in the field, working on a short film, reporting news or creating social video content”, says Paul Crognale, Associate Director, Global Marketing at Shure.

 

An addition to Shure’s MoveMic portfolio, the MoveMic 88+ features four selectable polar patterns - stereo, cardioid, bi-directional, and raw mid-side. Users can customise the direction of audio capture to perform in various scenarios: from two-way interviews, recording in the field and also acoustic performances.

 

The MoveMic 88+ offers flexible mounting options, by attaching to tripods or mic stands using the two included 5/8’’ or cold shoe mic clips, and can function as a handheld microphone. To streamline workflow, the device pairs directly with a mobile phone via the Shure Motiv apps without needing the MoveMic Receiver for an even more lightweight and portable rig. For additional compatibility, the MoveMic 88+ can also be paired to the MoveMic Receiver and connect via USB-C or 3.5 mm to cameras, computers, and mobile phones to support third-party mobile apps.

 

To showcase the new microphone’s capabilities, Shure collaborated with filmmaker Emiliano Ruprah for a behind-the-scenes look at how the MoveMic 88+ performs in challenging environments. In a documentary filmed in the remote Calakmul jungle, Ruprah demonstrates how the microphone delivers clear audio and reliability in this demanding location.

 

“Sound of a place is the first and most important way you can transport an audience to a difference space or location”, says Ruprah. “With the microphone away from the crew and myself, we could allow nature to take its course and film animal behavior from a distance. I can do it all, record video and configure the mic in the Motiv Video app.”

 

(Photos: Shure)

 

www.shure.com

 

Powersoft to launch Unica T for touring market

Powersoft to launch Unica T for touring market

Powersoft has announced the launch of Unica T, a new touring-focused amplifier platform designed to meet the requirements of the most demanding live sound applications. The first new Powersoft amplifier platform for the touring market since the launch of the T Series in 2019, Unica T expands the Italian company’s Unica family of amplifiers.

 

By incorporating a special power-to-size ratio, high channel count, and robust power-sharing capabilities, Unica T enhances efficiency while reducing logistical and operational burdens. With a front-panel interface tailored for live applications, the platform offers quick adjustments in high-pressure environments.

 

Unica T leverages third-generation amplifier technology. Innovative design elements include a patent-pending solid fastening system for Phoenix connectors, which enhances resistance to mechanical vibrations, and improved galvanic insulation for analogue inputs, mitigating infrastructure limitations and preventing accidental signal damage. Additionally, the unit’s intelligent ventilation system allows for compact rack installation while maintaining optimal thermal performance.

 

Unica T supports a range of connectivity options, including configurable GPIOs and networked audio and control. Its Easy Swap functionality, enabled by an automatic USB backup system, simplifies maintenance and minimises downtime, allowing for quick replacement without the need for complex reconfiguration.

 

To introduce Unica T to the market, Powersoft will host two webinar sessions on March 19, 2025: a morning session at 9:30 a.m. CET and an afternoon session at 5:30 p.m. CET. Registrations are open at: https://register.gotowebinar.com/register/8374374683340922453 (9:30 a.m. CET session); https://register.gotowebinar.com/register/2227283348887242074 (5:30 p.m. CET session).

 

(Photos: Powersoft)

 

www.powersoft.com

 

Tascam’s Portacapture X6 keeps creativity flowing for Neon Vines

Tascam’s Portacapture X6 keeps creativity flowing for Neon Vines

As an electronic multi-instrumentalist and music producer, Jackie Buono, known professionally as Neon Vines, loves to explore the creative potential of modern music gear and software. By blending the technical intricacies of music production with the expressive, emotional world of musicianship, she delivers a performance and sound that is both fresh and innovative in today’s industry.

 

Tascam’s Portacapture X6 is a vital component of her creative process. She describes some of the ways in which she uses it: “I find it extremely helpful for capturing spontaneous ideas that I come up with when I’m on the go or away from my computer. I often sing short rough ideas or concepts into the built-in microphone so I can revisit them later.”

 

“Recently I’ve been using the Portacapture X6 to record my handpan - a pitched percussion instrument -  and hand percussion playing”, she adds. “I also enjoy recording audio samples from nature, then coming back into the studio and using little bits of chopped nature samples within my drum grooves. It adds a dynamic layer of depth and a breath of life to the beat that helps make the rhythms all that more unique.”

 

Buono reports that she has been working with her Portacapture X6 for roughly a year and a half. When asked about those features that she finds most beneficial to her manner of working, she says: “The unit’s portability is a major selling point for me. It’s really the only piece of gear I own that I can easily use for audio capture wherever I go. Also, the built-in mic preamps are high quality and very low noise, so it’s great for capturing the subtleties and details in sound without a high noise floor.”

 

“I use the Music and Field Recording presets the most often”, she furthers. “The music setting works great for live hand percussion, acoustic guitar, or vocal recording, while the field recording preset helps me capture environmental textures. Manual mode is great for fine-tuning input levels, EQ, and dynamics based on the sound source. I often tweak settings to optimize recordings for post-processing - especially when layering sounds for a complex arrangement.”

 

(Photo: Tascam)

 

www.tascam.com

 

TAF präsentiert Neuheiten

TAF präsentiert Neuheiten
TAF präsentiert Neuheiten

Truss Aluminium Factory (TAF) stellt drei neue Produkte vor: das Safety Lock System, die TS36R Truss und das TAF Tensioning-Device.

 

Das neue Safety Lock System, das für den Einsatz auf dem TAF Tower 2 entwickelt wurde, entfernt sicher und effektiv das gesamte Gewicht des Grids von den Kettenzügen. Das dreiteilige System besteht aus einem Safety Lock Tube (62 x 6 mm Edelstahl), einem Sleeve-Block-Adapter und einem Safety-Lock-Truss-Segment, das fest am Sleeve-Block montiert wird und eine sichere Unterstützung bietet.

 

Die neue TS36R Truss, eine kompakte, rechteckige Truss-Linie (267 x 359 mm), verfügt über eine hohe horizontale/vertikale Tragfähigkeit, extreme Stabilität und hohe Haltbarkeit. Als kleinste rechteckige Truss-Linie im TAF-Portfolio bietet sie ein Quicklock-Verbindungssystem für den Aufbau und wird mit einem Verbindungskit als Standard für alle Geraden und Ecken geliefert. Sie ist außerdem vollständig kompatibel mit Prolyte-Traversen. Auf Anfrage ist eine Pulverbeschichtung in jeder Farbe erhältlich.

 

Beim TAF Tensioning-Device handelt es sich um eine Innovation, mit der Benutzer manuell die Spannung von PVC-Streifen erhöhen können, die auf den Keder-Dächern von TAF montiert sind. Eine erhöhte Spannung verhindert Wasseransammlungen und bietet besseren Widerstand gegen Windkräfte, die ein Streifenflattern verursachen können. Das Spanngerät wird direkt an Truss-Segmenten montiert und manuell mit dem beiliegenden Schlüssel oder mittels eines elektrischen Schraubers angezogen.

 

Die TAF-Produkte werden in Deutschland von BT.innotec vertrieben.

 

(Fotos: TAF)

 

www.btinnotec.de

 

Vivitek bringt neue Projektoren auf den Markt

Vivitek bringt neue Projektoren auf den Markt
Vivitek bringt neue Projektoren auf den Markt

Vivitek präsentiert seine neue D5000Z-Serie. Die Projektoren mit einer Helligkeit von bis zu 7.500 Lumen sind in Weiß oder Schwarz erhältlich und für Konferenz- und Schulungsräume sowie Veranstaltungsorte, Museen und Galerien geeignet.

 

Die D5000Z-Serie umfasst die Modelle DU5051Z (6.300 Lumen), DU5053Z (7.500 Lumen) und DK5153Z (6.200 Lumen). Optional stehen drei Wechselobjektive zur Verfügung, die ein Projektionsverhältnis von 0,5 bis 1,9:1 ermöglichen. Dadurch lässt sich die Projektionsdistanz auch in anspruchsvollen Umgebungen anpassen. Das Kontrastverhältnis beträgt 3.000.000:1.

 

Mittels horizontaler und vertikaler Lens-Shift-Funktion kann der Projektor auch dann optimal ausgerichtet werden, wenn er nicht mittig platziert werden kann. Zudem unterstützen die Modelle vertikale und horizontale Keystone-Korrektur sowie eine geometrische 4-Ecken-Anpassung für nahezu unbegrenzte Montagemöglichkeiten.

 

Die D5000Z-Serie bietet optional ein Board mit HDBaseT-Schnittstelle für die Übertragung von Audio- und Videodaten über große Distanzen. Darüber hinaus stehen zwei optische Linsenoptionen (Standard und Kurzdistanz) zur Verfügung. 3D-Kompatibilität ist gegeben. Das optische System - von der Laserlichtquelle bis zum Objektiv - ist vollständig gekapselt und nach IP6X gegen das Eindringen von Staub geschützt.

 

Der DK5153Z unterstützt zudem eine 4K-Auflösung und ein 21:9-Bildformat. Er verfügt über integrierte Edge-Blending- und Warping-Funktionen, mit denen auch mehrere Projektoren zu einer nahtlosen Großflächenprojektion kombiniert werden können. Diese Eigenschaft eignet sich besonders für visuelle Simulationen und Präsentationsszenarien.

 

Mit der Vivitek-PJ-Control-Software lassen sich mehrere Projektoren zentral steuern. Die Software ermöglicht die Verwaltung von Anzeigeoptionen, Einstellungen und Zeitplänen über ein Netzwerk, um die Bedienung und Wartung zu vereinfachen.

 

(Fotos: Delta)

 

www.vivitek.de

www.delta-emea.com

 

Chauvet Professional introduces new REM Mira video panels

Chauvet Professional introduces new REM Mira video panels
Chauvet Professional introduces new REM Mira video panels

Chauvet Professional’s new REM Mira series of video wall solutions offers DCI-P3 colors and a range of installation options. The wall hugging LED system has been designed to make every step in the video wall design process easier, from hanging the panels, which feature universal magnetic LED modules, to mapping and scaling video with a Coex Visual Management System interface.

 

Available in two-pixel pitches (1.9 mm and 3.9 mm), the REM Mira pairs with Chauvet’s other REM models, allowing it to be combined with any venue’s fixed screens when used as a rental for special events. Both models of the REM Mira are driven by NovaStar A10 Pro receiver cards and MX series processors. Working with the Coex VMP software included in the REM Mira, these receiver cards, and MX series processors are able to deliver a wide and realistic DCI-P3 color gamut along with low-latency signal processing.

 

REM Mira offers various opportunities in terms of video panel installation by allowing frames to be pre-mounted. By hanging “bare frames”, installers can position empty frames in any configuration with the desired precision. Additionally, the frames can be populated with any pixel pitch modules even after installation.

 

The REM Mira panels feature a black frame and low reflector that accurately reproduces video at 22-bit + Grayscale. Anti-reflective coating on the panels makes them suitable for venues with stage lighting. A camera-friendly system, the REM Mira has a refresh rate of 3,840 Hz. Further REM Mira features include its front-end maintenance design and a universal vacuum tool accessory.

 

(Photos: Chauvet Professional)

 

www.chauvetprofessional.com

 

IP44.DE präsentiert Produktneuheiten 2025

IP44.DE erweitert sein Portfolio um mehrere Neuheiten. Dabei legt der Experte für Außenbeleuchtung auch in diesem Jahr einen Fokus auf Nachhaltigkeit und Ressourcenschonung. Neben der bereits standardisierten insektenfreundlichen Lichtfarbe von 2.700 Kelvin leistet IP44.DE mit neuen Dark-Sky-konformen Leuchtenmodellen einen Beitrag zum Schutz vor Lichtverschmutzung am Nachthimmel.

 

Darüber hinaus bieten viele der Produktneuheiten zukunftsorientierte Updates: Durch die Integration der DALI-2-ready-Option lassen sich die Leuchten automatisiert und intelligent im Heimnetzwerk schalten. Mittels eines neuen, besonders witterungsbeständigen Coastal-Grade-Finishs sind einige der neuen Leuchten nun auch für den Einsatz in Meeresnähe gerüstet, da auch salzhaltige Luft kein Problem für sie darstellt.

 

Die portablen Tischlampen der bereits etablierten Lix-Familie (Lix, Lix Mini und Lix Skinny) sind ab sofort in den neuen Oberflächen Chrome, Dark Chrome und Brass erhältlich.

 

Um eine umweltfreundliche Lichtplanung weiter voranzutreiben, hat IP44.DE einige neue Leuchten wie Cut Poller Control und Luci Down mit der Full-Cut-Off-Technologie ausgerüstet. Diese Dark-Sky-konformen Leuchten bündeln ihr Licht nach unten und strahlen es nicht in die Horizontale ab, damit Lichtemissionen weitestmöglich reduziert werden.

 

Der Nachhaltigkeitsgedanke von IP44.DE zeigt sich auch im wartungsfreundlichen Design aller Produkte: Beschädigte Bestandteile lassen sich austauschen, außerdem können in der hauseigenen Technikabteilung die meisten defekten Leuchten repariert werden.

 

Mehrere Leuchtenmodelle, darunter Eye Down und Iem.2, sind jetzt DALI-2 ready und entsprechen damit dem Standard zur smarten Steuerung von Beleuchtungssystemen. „Mit unserer neuen DALI-2-ready-Option lassen sich die Leuchten ins Hausnetzwerk einbinden und automatisiert schalten“, sagt Bernd Schmalhorst, Gründer und Geschäftsführer von IP44.DE. Diese Art der Lichtsteuerung kann sowohl im privaten Bereich als auch im Projektbereich eingesetzt werden.

 

Die Wandleuchte Las.2 mit rauchfarbener Glaskuppel und nach unten gestreutem, warmweißen Licht kann bei Tag und bei Nacht genutzt werden. Mittels optionalem DALI-2-Phasendimmer lässt sich Las.2 ins Hausnetzwerk einbinden und automatisiert ansteuern. Sie erfüllt den Standard für insektenfreundliche Beleuchtung.

 

Der integrierte Reflektor der kompakten Leuchte Li.2 bündelt das Licht vertikal Richtung Boden und setzt gezielte Akzente. Zum Design der Leuchte gehört ein Frontstreifen aus klarem rauchfarbenem Glas. Mit ihrer warmweißen Lichtfarbe von 2.700 Kelvin ist sie besonders insektenfreundlich.

 

Die Pollerleuchte Li.4 hält aufgrund ihres Coastal-Grade-Finishs langfristig salzhaltiger Luft stand. Auch sie ist mit der DALI-2-ready-Option automatisiert ansteuerbar und mit einer Lichtfarbe von 2.700 Kelvin ausgestattet.

 

Der volumige Strahler Bik.4 Spike ist für szenische Beleuchtungen, beispielsweise in Gärten oder an Fassaden, konzipiert. Er ist mit 15 Watt bestückt und mit insektenfreundlicher Lichtfarbe ausgestattet.

 

Die robuste Leuchte Bik.4 Base verfügt über einen Aluminiumkorpus und eine Basis aus massivem Aluminium. Ihr Kopf lässt sich um mehr als 300° drehen, um die gewünschten Lichtakzente zu setzen. Alle Bik.4-Leuchten lassen sich über IP44.DE Connect anschließen, verbinden und bei Bedarf umpositionieren.

 

Die Wandleuchte Iem.2 ist als reines Down- oder kombiniertes Up- und Downlight einsetzbar. Sie wurde mit Blick auf Projekte, bei denen moderne Lichttechnik und hohe Kosteneffizienz im Fokus stehen, entwickelt.

 

Die Deckenleuchte Down.3 kann dort eingesetzt werden, wo viele Einheiten oder größere Flächen auszustatten sind. Zudem lässt sie sich als Solitärleuchte verwenden und ist sowohl in zylindrischer als auch in rechteckiger Ausführung erhältlich. Down.3 ist mit DALI-2-ready-Option und einer Lichtfarbe von 2.700 Kelvin ausgestattet.

 

Die minimalistische Deckeneinbauleuchte Suq.3 kann aufgrund ihrer blendreduzierten Architektur und robusten Hochvolttechnologie ohne Vorschaltgerät in modernen Außenbereichen genutzt werden. Lichtfarbe: 2.700 Kelvin.

 

Das Downlight Luci Down zeichnet sich durch eine klare Kontur und schnörkelloses Design aus. Mittels Coastal-Grade-Finish hält die Leuchte langfristig salzhaltiger Luft stand. Ausgestattet mit DALI-2-ready-Option ist Luci Down automatisiert ansteuerbar.

 

In Ihrer Ausführung als Dark-Sky-konformes Downlight bespielt die Leuchte Eye Down mit schwarzem Reflektor die Fassade, nicht aber den Nachthimmel. Auch sie ist mit einem Coastal-Grade-Finish für Einsätze in salzhaltiger Luft versehen und kommt mit DALI-2-ready-Option und insektenfreundlicher Lichtfarbe.

 

Mit einem integrierten Bewegungsmelder weist die Leuchte Cut Poller Control den Weg in Einfahrten und entlang von Gartenwegen nur dann, wenn Beleuchtung auch wirklich gefragt ist. Sie ist Dark-Sky-konform, mit insektenfreundlicher Lichtfarbe ausgestattet und bietet niedrigen Energieverbrauch.

 

(Fotos: IP44.DE)

 

www.ip44.de

 

Elations neue Paragon-Serie jetzt weltweit lieferbar

Elations neue Paragon-Serie jetzt weltweit lieferbar
Elations neue Paragon-Serie jetzt weltweit lieferbar

Nach ihrem preisgekrönten Debüt auf der LDI in Las Vegas im vergangenen Dezember sind die neuen Paragon-LED-Profil-Scheinwerfer von Elation jetzt weltweit lieferbar. Entwickelt in Zusammenarbeit mit führenden Lichtdesignern, steht der Paragon bei Elation für die nächste Generation intelligenter Unterhaltungsbeleuchtung.

 

Paragon wurde mit dem Best Debuting Product Award der LDI ausgezeichnet und ist laut Hersteller das Ergebnis jahrelanger Entwicklung. „Wir haben auf Lichtdesigner gehört, die mehr Flexibilität, eine höhere Lichtleistung und ein optimiertes System wünschten, das alles kann“, sagt Eric Loader, Global Vice President of Sales bei Elation.

 

„Von der Idee bis zur Umsetzung haben wir jedes Detail verfeinert, um sicherzustellen, dass Paragon nicht nur ein weiterer Moving Head ist, sondern ein echtes Arbeitstier, das die Messlatte für Beleuchtungstechnologie höher legt“, so Loader weiter. Seit seiner Markteinführung wurde Paragon bereits für große Konzerttourneen, Fernsehstudios und immersive Installationen spezifiziert.

 

Paragon basiert auf einer speziell entwickelten weißen LED-Engine mit Elations proprietärem TruTone-Variable-CRI-System. Dies ermöglicht Lichtdesignern die präzise Kontrolle der Farbwiedergabe mit einstellbaren CRI-Werten von 72 bis 93. Einsatzmöglichkeiten reichen von leistungsstarken Effekten bis zu sendetauglichem Keylight.

 

Ein Gerät, mehrere Anwendungen - Profile, Wash, Beam, niedriger oder hoher CRI. Es kann zwischen einer Standard-Profillinse, einer Fresnellinse für weiche, atmosphärische Effekte oder einer Blende für fokussierte Beams gewählt werden.

 

Paragon verfügt über Elations fortschrittlichstes und leisestes CMY-Farbmischsystem, kombiniert mit variablem CTO, schnellem Zoom, austauschbarem Animationsrad, dualen Prismen, dualem Frost, Hochgeschwindigkeitsblende und einem indexierbaren Framing-System für präzise Kontrolle auf jeder Ebene.

 

Für den Einsatz sowohl in Innenräumen als auch bei temporären Outdoor-Veranstaltungen konzipiert, schützt das IP54-zertifizierte Gehäuse vor Staub und Feuchtigkeit. Ein HEPA-Filtersystem optimiert die Kühlung und minimiert den Wartungsaufwand. Das Gewicht des Paragon ist um 30 Prozent geringer als das vergleichbarer Scheinwerfer in dieser Klasse.

 

„Wir haben Paragon entwickelt, um das fortschrittlichste und anpassungsfähigste Beleuchtungsinstrument auf dem Markt bieten zu können“, resümiert Loader.

 

(Fotos: Elation/D. Krichel/ADJ Supply Europe B.V.)

 

www.elationlighting.com

 

Black Lion Audio bringt digital beschriftbare Patchbays auf den Markt

Black Lion Audio bringt digital beschriftbare Patchbays auf den Markt

Die Beschriftung einer Patchbay ist eine Kunst für sich: Selbst bei sauberer Handschrift wird es schnell unübersichtlich, und wenn sich mal etwas an der Verkabelung ändert, entsteht entweder ein Flickenteppich aus weißem Tape oder man muss die gesamte Beschriftung neu anlegen. Die neuen PBR-LIT-Patchbays von Black Lion Audio treten diesem Problem entgegen: Die Verbindungspunkte werden digital beschriftet.

 

Die PBR-LIT-Patchbays kombinieren die Steckfelder mit einem LED-Display, das je nach Ausführung bis zu zwölf Zeichen pro Steckpunkt anzeigt. Die Helligkeit des Displays kann eingestellt werden, um sie an das jeweilige Ambiente anzupassen. Die Eintragung und Änderung der digitalen Beschriftungen an den PBR-LIT-Patchbays erfolgt über zwei Wege: Eine Tastatur kann per USB angeschlossen werden, um die Einträge direkt am Gerät zu bearbeiten; alternativ bietet die mitgelieferte PatchCAD-LIT-Software die Möglichkeit, alle Einträge am Computer (Mac oder Windows) zu bearbeiten, das Ergebnis auf einem USB-Stick zu speichern und dann am Gerät zu aktualisieren.

 

Zwei Varianten der PBR-LIT-Patchbays sind erhältlich: Die PBR TRS3 LIT bietet 48 Patch-Punkte als TRS-Klinken mit umschaltbarer Normalisierung und zwölf Zeichen Display-Platz pro Patch-Punkt; die PBR TT LIT führt 96 Verbindungen frontseitig als TT-Phone-Buchsen und rückseitig im DB25-Format aus und erlaubt sechs Zeichen pro Patch-Punkt.

 

Alle Buchsen der PBR-LIT-Patchbays sind vergoldet ausgeführt, um beste Signalqualität und Langlebigkeit zu ermöglichen. Dazu soll auch die solide Bauweise mit Stahlgehäuse und schwarz eloxierter Aluminium-Frontplatte beitragen. Die PBR-LIT-Patchbays von Black Lion Audio werden in Deutschland, Österreich und der Schweiz von Audiowerk vertrieben und sind voraussichtlich ab Mitte April 2025 verfügbar.

 

(Fotos: Black Lion Audio/Audiowerk)

 

www.audiowerk.eu

 

Black Lion Audio bringt digital beschriftbare Patchbays auf den MarktBlack Lion Audio bringt digital beschriftbare Patchbays auf den Markt

Hof stellt Event-Carts vor

Hof stellt Event-Carts vor

Mit den beiden neuen Event Carts EC16 und EC19 präsentiert Hof eine flexible, stapelbare, sehr leichte und dennoch belastbare Lösung für den Transport von Equipment vor. Die Carts können flexibel bestückt und für den jeweiligen Anwendungszweck angepasst werden. Der Umbau ist einfach und innerhalb weniger Minuten erledigt.

Die Event Carts sind eine flexible Alternative zu herkömmlichen Cases und somit eine praktische Transportlösung für (Veranstaltungs-) Equipment jeder Art. Um den Platz im Event Cart so effektiv wie möglich zu nutzen, sind die unterschiedlichen Ebenen in Abständen von 7,5 cm einschraubbar. Dies schafft Platz für umfangreiches optionales Zubehör, etwa Einlegeböden, Transportboxen und Handgriffe. Lampen können unterhalb der Transportboxen eingehängt werden. Die Event Carts sind bis 500 kg belastbar.

Da bei der Konstruktion wasserabweisende 12 mm Siebdruckplatten und Aluminiumprofile mit Wasserablauf verwendet wurden, sind die Event Carts auch im Außenbereich einsetzbar. Sie  sind in zwei Größen erhältlich: Der EC16 hat die Maße 1200 x 800 x 1600 mm und der EC19 die Maße 1200 x 800 x 1900 mm. Damit haben beide Carts Truckmaß. Zusätzlich verfügt der EC16 mit seiner Höhe von 1600 mm über ein aircargofähiges Maß.

Die Event Carts werden in Deutschland hergestellt und können individuell mit Einlegeböden, Transportboxen und Handgriffen bestückt werden.

www.h-of.de/produkte/veranstaltungstechnik/dollys-transportmittel/event-carts

United Studio Technologies unveils UT Twin 48 microphone

United Studio Technologies unveils UT Twin 48 microphone

United has announced the release of the UT Twin 48, a studio microphone that delivers two venerable classic tube microphone designs of the late 1940s and 1950s in a single enclosure. The UT Twin 48 preserves their iconic sound while delivering new levels of adaptability and performance. This microphone promises to be an indispensable tool for audio engineers and producers seeking massive tube sound and multiple tonal/pickup-pattern options in a single package.

The UT Twin 48's two operating modes go beyond just polar pattern selection. Classic 47 and 48-style mics each derived their cardioid operation in very different ways, producing subtle tone differences as well as a slightly different polar pattern. For the first time ever, the UT Twin 48 delivers both options in a single microphone. 47 Mode offers both 47 Cardioid and Omni patterns, while 48 Mode offers 48 Cardioid and Figure-of-8.

At the heart of the microphone lies a select NOS EF86 pentode glass vacuum tube, the last living descendent of the originals' tube. It delivers a bold, rich sound, due to the pentode's harmonic profile being much different than modern dual-triode tubes.

The UT Twin 48 features the custom United UT K48 capsule. Skinned in a laboratory clean-room environment and 24k gold-sputtered on 6-micron Mylar, this capsule ensures a smooth, resonance-free sound that's free of excessive brightness or sibilance. Complementing the capsule is the UT-BV8 transformer, a US-made marvel wound to original Braunbuch specifications with high-nickel alloy laminations and a copper Faraday shield, ensuring optimal signal integrity and noise rejection.

Featuring US-made components, discrete Zener diode regulation, and robust EMI/RFI filters, the power supply unit ensures clean, maintenance-free operation. A Sommer Cable Octave 7 conductor cable, optimized for the Twin 48, is included. Also included is a vintage-inspired briefcase - custom-fit to house the UT Twin 48 and all included accessories. The United Studio Technologies UT Twin 48 is expected to ship in Q1 2025.

Neuer Aktivmonitor C55-Reference von KS Digital

Neuer Aktivmonitor C55-Reference von KS Digital

KS Digital präsentiert mit dem neuen C55-Reference einen digitalen Aktivmonitor mit breitem Einsatzbereich und kompakten Maßen. Wie alle Aktivmonitore von KS Digital ist auch der C55-Reference mit der exklusiven KSD-FIRTech-Digitaltechnologie ausgestattet. Diese ermöglicht eine zeitrichtige Auslegung aller Frequenzweichen- und Equalizerfilter. Die interne Signalverarbeitung erfolgt ausschließlich digital mit einer Auflösung von 192 kHz Samplingfrequenz und 24 Bit.

Mit Schallwandmaßen von 20 x 40 cm bewegt sich der C55-Reference noch in der Größenklasse von Kompaktmonitoren. Dank seiner großen Membranfläche, 350 Watt Gesamtleistung (RMS) pro Lautsprecher und 35 Hz unterer Grenzfrequenz erreicht er aber die dynamischen Anforderungen an einen größeren Hauptmonitor.

Alle ortungsrelevanten Frequenzen werden aus einem koaxialen Treiber wiedergegeben. Diese Punktschallquelle, bestehend aus einer 1-Zoll-Gewebekalotte mit Neodym-Antrieb und einem 5,5-Zoll-Tiefmitteltöner mit Fiberglaskonus, sorgt für eine punktgenaue und räumlich präzise Abbildung. Ein zusätzlicher reiner Basslautsprecher entlastet den Koaxialtreiber und sorgt für einen erweiterten Tieftonbereich. Ein rückwärtiger Bassreflexport erweitert den Tiefgang nach unten, wurde aber stark bedämpft ausgeführt, um den trockenen, präzisen Basscharakter konsistent zu halten.

Der C55-Reference kann stehend wie liegend betrieben werden. Durch den Einsatz eines Punktstrahlers ändert sich der Klangcharakter durch die Ausrichtung nicht. Auch beim Hörabstand ist der C55-Reference dank seiner Punktstrahler-Technologie flexibler als dezidierte Nahfeldmonitore: Er erlaubt im Nahfeldbetrieb eine zuverlässige Beurteilung der Raumabbildung aller Aufnahmen und setzt sich dennoch bei größeren Hörentfernungen durch.

Die internen DSP erlauben eine flexible Nutzung von sechs vollparametrischen Equalizern plus zwei Shelving-Filtern zur Anpassung an Raum und Hörpräferenzen. So kann der C55-Reference auch wandnah, in der Ecke oder auf der Meterbridge verwendet werden, ohne dass es zu Klangfärbungen kommt, die später den Mix negativ beeinflussen. Als Farbvarianten wird der C55-Reference mit schwarzer, weißer oder kirschfarbener Frontplatte angeboten. Der Korpus ist jeweils mattschwarz.

Black Lion Audio bringt Vintage-Klassiker Level-Loc auf den Markt

Black Lion Audio bringt Vintage-Klassiker Level-Loc auf den Markt

Black Lion Audio bringt mit dem Level-Loc einen Vintage-Klassiker in moderne Studios. In enger Zusammenarbeit mit Shure wurde deren Limiter/Kompressor um einige zeitgemäße Features erweitert. Der klangliche Kern bleibt aber dem Vorbild aus den 1960er Jahren treu und liefert eine kräftige Kompression und Sättigung, die sich im Studio besonders für Schlagzeugsignale bewährt hat. Die Ratio ist unveränderlich, der Threshold lässt sich über den "Distance"-Schalter in drei Stufen umschalten. Ein Mix-Regler ermöglicht einen stufenlosen Mix aus komprimiertem und unkomprimiertem Signal. Zusätzliche Optionen bei Ein- und Ausgängen machen den Level-Loc zu einem interessanten Werkzeug für die Klanggestaltung.

Der Level-Loc basiert auf dem gleichnamigen Limiter/Kompressor von Shure aus den 60er Jahren. Ursprünglich wurde der Level-Loc entwickelt, um eine kostengünstige und einfach zu bedienende Lösung für Sprachübertragung auf Bühnen und im Sendebetrieb zu bieten. Durch seine starke Kompression wurde er aber schon bald auch in Studioproduktionene vor allem für Schlagzeugsignale eingesetzt.

Die Beliebtheit des ursprünglichen Shure Level-Loc liegt in seinem speziellen Klangcharakter. Die Kompression greift aggressiv zu und prägt das Signal mit sehr deutlichen Verfärbungen, die von Oberton-Anreicherung bis zu brachialer Verzerrung reicht. Letzteres erreicht der neue Black Lion Audio Level-Loc vor allem, wenn die Eingangsbedämpfung ausgeschaltet und ein Line-Signal zugeführt wird.

Seinem Ursprung als Gerät für Sprecher, die mit den Feinheiten der Audiokompression nicht vertraut sind, verdankt der Level-Loc seine ungewöhnliche Parameter-Ausstattung. Die Ratio ist festgelegt und nicht veränderbar. Der Threshold lässt sich in drei "Distance" Stufen schalten. Damit sollten ursprünglich die Sprecher wählen, wie groß ihr Abstand vom Mikrofon ist. Der aktuelle Level-Loc hält an der Bezeichnung fest, um dem Vintage-Vorbild Tribut zu zollen.

Allerdings gibt es eine Reihe von Features, die dem Original nicht zur Verfügung standen. Der Mix-Regler mischt das komprimierte Signal mit dem unbearbeiteten Eingangssignal und ermöglicht so auch subtilere Eingriffe. Über die Kombobuchse können entweder Mikrofon- oder Line-Signale zugeführt werden. Ausgangsseitig gibt es wie beim Original einen XLR-Ausgang mit Impedanzwahl sowie zusätzlich einen Klinkenausgang. Phantomspeisung ermöglicht den Betrieb mit Kondensatormikrofonen. Ein 50-dB-Pad erlaubt den sinnvollen Umgang auch mit anderen Signalen. Ein Schalter auf der Front ermöglicht die Wahl zwischen "Standard" und "Mod" und damit zwischen den beiden Release-Geschwindigkeiten.

Der Black Lion Audio Level-Loc ist exklusiv über Audiowerk erhältlich.

Update für Aviom A640 Personal Mixer erhältlich

Update für Aviom A640 Personal Mixer erhältlich

Aviom veröffentlicht ein Update für den A640 Personal Mixer und den D800 A-Net Distributor. Das neueste Update für das Monitoring-System des US-Herstellers umfasst die Audiogram-EQ-Technologie zur Kompensation von Hörverlusten.

 

„Mit zunehmendem Alter verändert sich unser Gehör auf natürliche Weise, was in der Regel zu einem Verlust des Hörvermögens in Bezug auf hochfrequente Audioinformationen führt“, erläutert Ray Legnini, Product Research and Development Manager bei Aviom. „Praktisch alle Erwachsenen leiden zu einem gewissen Grad an Hörverlust.“

 

Audiogram EQ geht auf den Hörverlust einer Person ein, indem es automatisch eine Reihe von DSP-Filtern erstellt, die direkt auf den Ergebnissen ihres herkömmlichen Hörtests basieren. Zwei intuitive Bedienelemente ermöglichen es Nutzern dann, die Korrektur auf natürliche Weise einzustellen.

 

„Da unser Gehirn unseren Hörverlust von Beginn an auf natürliche Weise kompensiert, würden sich Filter, die den Verlust des Nutzers einfach umkehren, hart und unnatürlich anhören“, sagt Carl Bader, Mitbegründer und CEO von Aviom. „Die zum Patent angemeldete Steuerungsmethode ist unser Geheimrezept für eine intuitive, natürliche und leistungsstarke Funktion. Der Audiogram EQ in Verbindung mit einem parametrischen Sechsband-Stereo-EQ und unseren Bass/Treble/Enhance-Reglern bietet die leistungsstärkste Master-EQ-Sektion aller Personal-Mixing-Plattformen.“

 

„Dieses Firmware-Update ist ein weiterer Schritt in unserer Mission, unser System zur fortschrittlichsten Personal-Monitor-Mixing Plattform der Welt zu machen“, so Bader weiter. „Ich wollte den Audiogram EQ schon lange in unsere Mixer integrieren, aber dies war erst jetzt möglich, nachdem wir die fortschrittliche Multi-DSP-Plattform des A640 implementiert hatten.“

 

Die A640-Firmware ist auf der Aviom-Website erhältlich und kann mit einem USB-Stick installiert werden.

 

(Fotos: Aviom/S.E.A. Distribution)

 

www.aviom.com

www.sea-distribution.com

 

Update für Aviom A640 Personal Mixer erhältlichUpdate für Aviom A640 Personal Mixer erhältlich

Krystal Dawn turns to Tascam’s DR-10L and Portacapture X8 for filmmaking

Krystal Dawn turns to Tascam’s DR-10L and Portacapture X8 for filmmaking

When it comes to capturing audio, the ability to do so efficiently and discreetly often goes hand in hand. Such is the case for filmmaker, writer/director Krystal Dawn. Hence, the ability to hide the mics and transmitters from the camera are often essential. To achieve this function, Dawn uses the DR-10L and Portacapture X8 portable field recorders from Tascam.

 

Spanning a wide range of activities that encompass productions such as the 94th Academy Awards and the 53rd NAACP Awards, podcasts, short film production, and social media, Dawn has a long list of credits. Additionally, she has also worked as a director’s assistant on everything from Netflix features to Playdoh commercials. Currently, she is developing an iOS and Android gaming app and is also planning to include her DR-10L in the production of those projects.

 

“I generally use the DR-10L for dialogue”, Dawn reports. “It’s super helpful with drone shots on my short films or when I’m filming long shots and need to mic the talent. With its compact form factor, the unit can easily be hidden, which makes it an extremely useful solution for miking the talent.”

 

While the TV industry experienced a workers strike last year that seriously impeded everything from people’s work schedules to the release of new shows, Dawn was fortunate to have several ongoing projects to keep her working. “Luckily, the industry is starting to boom once again”, she says, “so it’s all coming back. So far, I’ve used the DR-10L on multiple smaller social media projects plus several creative standalone jobs that the strike gave many creatives an opportunity to work on.”

 

“Being an indie filmmaker means you generally don’t have access to the resources that bigger budget projects have access to”, she continues. “Having something compact, portable, and with a friendly user interface goes a long way in my line of work. Secondly, the DR-10L provides a good range of connectivity options. On podcasts, this is super useful when I need to mic more than two guests. The line in and line out to the camera is also something I don’t often see on other devices. When filming shots on my gimbal, having an input to the camera allows for an easier syncing process in post-production and provides backup audio in most circumstances.”

 

“Both the Portacapture X8 and DR-10L are game changers”, she adds. “It’s great being able to use both microSD and microSDHC cards, so you can capture a lot of high-quality audio. Plus, the recorders provide roughly ten hours of operation from a single AAA battery. With this capability, long field sessions aren’t an issue.”

 

(Photo: Tascam)

 

www.tascam.com

 

PPDS extends outdoor display range with new Philips Urban LED 5000, 6000, and 7000 Series

PPDS extends outdoor display range with new Philips Urban LED 5000, 6000, and 7000 Series

PPDS, global provider of Philips Professional Displays and complementary solutions, has announced the latest additions to its outdoor dvLED line up, with the launch of the new ultra high bright Philips Urban LED 5000, 6000, and 7000 Series.

 

The extension of the Urban LED Series comes twelve months after PPDS confirmed its entry into the outdoor dvLED market. This saw its debut offering selected by FC Barcelona to power the digital scoreboards at the club’s renovated 105,000 seat Spotify Camp Nou Stadium (opening 2026).

 

 

The Urban LED 7000 Series is equipped with the tools and the technology to transform an ever-broadening range of settings - including bus stations, airports, casinos, and public venues - into a hive of digital activity.

Available immediately, the Urban LED 7000 comes in two panel sizes - 500 x 500 mm and 500 x 1000 mm - designed to suit space requirements, with a choice of 2.9, 3.9, or 4.8 pixel pitch options.

The Urban LED 7000 offers up to 6,000 nits brightness, as well as high contrast ratio and refresh rates (3840 Hz) for smooth broadcasting and advanced colour subtlety, shading, and saturation.

Mirroring the indoor Philips Unite LED 7000 Series, the Philips Urban LED 7000 Series lets customers take control of their creativity, with the ability to connect different cabinet sizes and pixel pitches to fit.

For fast and simplified maintenance, all modules and components feature front and rear access. The Urban LED 7000 Series models are equipped with an IP66 rating (dustproof, waterproof, and salt spray resistant for installations near the coast).

 

 

Designed for viewing distances between 10-30 metres, the Urban 6000 LED Series brings flexibility, reduced energy consumption, and powerful visual performance, whether showcasing entertainment or presenting DooH advertising in heavy traffic environments, such as high streets, motorways, airports, train and bus stations, or on the side of buildings.

Available in 1200 x 1200 mm, 800 x 1200 mm, and 800 x 900 mm panels, and a range of pixel pitch variants to suit - 6.67, 8.3, and 10 - the Urban LED 6000 Series delivers high contrast and high refresh rates of 7680 Hz for smooth visual reproduction, including live broadcasting.

Mirroring the 7000 Series, the Urban LED 6000 offers luminance of up to 7,200 nits, while an IP65 rating - resistant to water, such as rain or cleaning, as well as potentially hazardous or corrosive airborne pollutants - also ensures reliability and visual performance in more extreme environments and conditions.

The Urban LED 6000 Series is also suitable for sub-zero conditions of -20 °C (-4 °F), or extreme temperatures of up to 50 °C (122 °F), without risk of condensation or breakdown.

 

 

The Urban LED 5000 Series is PPDS’ first outdoor offering designed to help maximise advertising and communication opportunities around pitch and court perimeters inside stadiums.

Meeting the strict regulations required by many professional sports leagues for outdoor LED advertising boards - including La Liga, Premier League and The Champions League - the Urban LED 5000 Series complements the 6000 and 7000 Series.

Available in 1600 x 900 mm and 2000 x 900 mm panel sizes, and across three different pixel pitches - 6.67, 8.3, and 10 - to suit venue size and viewing distances, the Urban 5000 Series features up to 10,000 nits brightness and an IP66 rating.

“In professional sport, the role of dvLED displays has become as important to TV viewers as it is to those in the stadium, both as a spectacle and for digital advertising opportunities”, notes Jeroen Brants, Global Product Director LED Displays at PPDS.

“The Urban LED 5000 marks our entry into the perimeter and ribbon arena”, he adds. “dvLED ribbons are becoming increasingly adopted by both modern and older stadiums, and the Urban 5000 Series will join the 6000 Series in being selected for installation at FC Barcelona’s Spotify Camp Nou stadium.”

 

(Photo: Philips/PPDS)

 

www.lighting.philips.com

www.ppds.com

 

Black Lion Audio introduces new family of Revolution word clocks

Black Lion Audio introduces new family of Revolution word clocks
Black Lion Audio introduces new family of Revolution word clocks

The new Revolution Clocks from Black Lion Audio ensure that all connected digital audio devices operate in sync, even at the highest sampling rates. With a scant 0.5 pS RMS of jitter at the BNC outputs, these are the most precise and reliable word clocks from Black Lion to date, suitable for studio and live production environments.

 

The Revolution Clocks function as the central timing reference, eliminating individual device clock errors and ensuring that all connected devices follow the same, ultra-precise timing for audio reproduction. All Revolution clocks feature Black Lion Audio’s patented Macro-MMC technology and precision MEMS oscillators for stability. The Revolution Clock XC model introduces Suspended Oscillation technology, physically isolating the oscillators from environmental vibrations to maintain the highest accuracy, even in high-SPL studio environments. Additionally, a built-in mini-transformer ensures galvanic isolation, reducing parasitic interference.

 

The Revolution Clock family includes three models to suit various applications: Revolution Clock XC, Revolution Clock, and Revolution Clock Mini. Revolution Clock XC, the flagship model, is capable of driving up to 14 devices, featuring Suspended Oscillation technology and a range of connectivity options, including eight BNC, two S/PDIF, two ADAT optical, and two AES/EBU outputs, as well as BNC clock in; 44.1 kHz - 384 kHz.

 

Revolution Clock is a mid-range option with four BNC, one S/PDIF, one ADAT optical, and one AES/EBU output, ideal for medium-sized setups requiring high-quality clocking; 44.1 kHz - 384 kHz. Revolution Clock Mini, a compact yet powerful solution for smaller studios or live use, offers three BNC outputs and solid timing up to 192 kHz.

 

Revolution Clocks are capable of driving signals over 1,000 feet of coaxial cable, making them suitable for large-scale live sound, broadcast, and post-production applications. Available for pre-order beginning February 11, 2025, Revolution Clocks are set to start shipping through Black Lion Audio’s global network of dealers/distributors in late Q1/early Q2 2025.

 

(Photos: Black Lion Audio)

 

www.blacklionaudio.com

 

Linea Research launches new System Engineer 8 software

Linea Research launches new System Engineer 8 software

Linea Research has launched its new control software System Engineer 8. System Engineer delivers DSP and power management with a workflow-based design to get audio systems up and running in minutes.

 

The new software - which is free to download from the Linea Research website - enhances the audio capabilities of Linea Research products, communicating all the system information necessary to keep an audio network operational, on one screen and in a simple graphical format.

 

Fast auto-synchronisation to devices is a driving principle of the software’s design. System Engineer 8 (SE8) quickly identifies, connects and syncs to Linea Research products on the network, so that audio systems are ready for the engineer to start the set up - either in a touring environment or for installation.

 

Users can arrange device modules (an input and any number of outputs) in any desired arrangement. The amplifier modules can be named for easy identification, and all of the amplifier parameters can be affected with a few clicks, either independently or simultaneously.

 

The intuitive, three-step workflow starts in Set Up view for the fundamental amplifier configuration. In this view, users choose primary and secondary input sources, establish input and output routing, as well as network and power options.

 

The next step takes the user to Preset View. The loudspeaker preset libraries are stored here and can be loaded on to one or more devices. The user can also create loudspeaker presets from scratch. The ability to export and share presets between users is a tool for audio system pre-configuration, and manufacturer-approved presets are available from the Linea Research website.

 

The last step routes the user into Tune View where audio is shaped and contoured. One of the SE8 features is full screen visibility of the EQ and crossover with curve dragging control. The limiter suite is also accessible from this view, so that excursion limiting (XMAX), thermal limiting (TMAX) and RMS limiting (VX) are clearly visible and within easy reach.

 

The software’s EQ Toggle feature provides multiple EQ palettes on all inputs, all outputs and groups. Users are able to toggle between edited EQs, a function that can prove essential for tuning loudspeakers.

 

Further time-saving features that also assure immediate accuracy are CTRL/Select, which enables parameters on inputs, outputs or groups to be adjusted simultaneously; and the Copy/Paste function for EQ. This feature enables users to quickly and accurately transfer EQ to another input or output.

 

SE8 also offers versatile IP addressing to ease the integration of amplification into large IT networks. Drop down menus with a choice of subnet masks simplify the task. SE8 also features an intuitive IO matrix mixer/router and improved telemetry logging - the amplifier has the ability to log certain behaviours during operation. Additionally, a quick-view toolbar allows immediate access to frequently used operations such as “Mute All” and “Sleep All”.

 

(Photo: Linea Research)

 

www.linea-research.com

 

Heritage Audio announces availability of HA1200 TapeSat as native plug-in based on a tape recorder

Heritage Audio announces availability of HA1200 TapeSat as native plug-in based on a tape recorder

Already available as a DSP (Digital Signal Processing) plug-in for any i73 Pro family products, Heritage Audio announces availability of HA1200 TapeSat as a native plug-in based on a tape recorder - modelled after an original 16-channel Ampex MM-1200 unit (Serial # 0232) owned by company CEO Peter Rodríguez, bought back when he was nineteen years old and still used as his main tape recorder to this day - to provide the true analogue sound of tape, allowing anyone to add punch, warmth, and depth to their vocals, synths, guitars, and more.

 

After Rodríguez discovered how good a professional reel-to-reel recorder actually sounded, there was no turning back; for his own recordings finally sounded like many of his favourite albums from previous decades. Analogue tape provides smoothing results to any sound that is recorded onto it, and HA1200 TapeSat produces the presence, glue effect, and low-end punch that is characteristic of genuine tape.

 

There are five self-explanatory (virtual) knobs - Input, Speed, Tape (selector), Level, and Output - to HA1200 TapeSat’s notable name. The Tape knob allows users to choose from five different choices modelled after various NOS (New Old Stock) tapes, namely: 250 (for a musical and warm saturation), 456 (for an enhanced transient articulation), 499 (for a clear and more natural tone), 911 (for a highlighted high end and boosted bass), and GP9 (for a sharper midrange).

 

Heritage Audio’s goal with this native plug-in is to create a tool to channel creativity and put the focus firmly back on music production, which is exactly why the vintage-sounding recording equipment developer wants to reach as many users as possible by applying a special pricing scheme. The native version of the HA1200 TapeSat plug-in is available for free to owners of any i73 Pro family products - offering varying I/O and features as the first ever USB-C audio interfaces with built-in Class A 73-style preamps - by being automatically added to their plug-in collection. For everyone else, a price of 99.00 EUR/99.00 USD is guaranteed.

 

The native version of HA1200 TapeSat is available to purchase - as a 64-bit AAX-, AU-, and VST3-format-compatible effect plug-in for MacOS (10.15.7 and higher, with both Intel and Native Apple Silicon M1/M2/M3/M4s compatibility) and Windows (10 and 11) - directly from Heritage Audio at https://users.heritageaudio.com/product/ha-1200-tape-saturator/. An iLok account is required for HA1200 TapeSat activation.

 

(Photo: Heritage Audio)

 

www.heritageaudio.com