Equipment News

Equipment News Schlagzeilen

Stagetec veröffentlicht neue Software für Nexus compact

04/04/2025

Elation introduces KL PAR IP Compact

04/04/2025

Godox kündigt neues LED-Panel an

02/04/2025

Foundry announces new end-to-end solution for virtual production and in-camera visual effects workflows

02/04/2025

Neue Pro+-XLR-Verbinder der Sommer-Cable-Hausmarke Hicon erhältlich

01/04/2025

Chauvet’s new Maverick Storm 1 Flex offers hot-spot-free performance

26/03/2025

Rupert Neve Designs veröffentlicht neue aktive DI-Box mit Custom-Übertragern

21/03/2025

Allen Hinds uses Tascam’s Portacapture X8 for music work

19/03/2025

BenQ veröffentlicht Signage-Displays mit Pantone-Zertifizierung für Inhalte in lebensechten Farben

18/03/2025

QuickLink StudioEdge provides multi-platform solution for remote contributions

18/03/2025

Coda Audio updates System Optimiser and Linus Control

17/03/2025

Fuse Audio Labs releases new tool for peak reduction and mastering dynamics

17/03/2025

Broadcast Solutions präsentiert Barnfind BarnColor-Native-4k für den Transport von HDMI-Signalen

06/03/2025

ViewSonic veröffentlicht neues 21:9-Display mit 5K-Auflösung und 105-Zoll-Bilddiagonale

05/03/2025

Westafa uses Portacapture X6 and Mixcast 4 from Tascam

05/03/2025

Kostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von Tascam

04/03/2025

PPDS achieves new sustainability milestone as Philips Signage EcoDesign becomes first digital display to be awarded EPEAT Climate+ Gold certification

04/03/2025

Andrew Synowiec uses Royer Labs gear for studio and live recordings

04/03/2025

Shure releases new wireless stereo microphone for videography and field recording

04/03/2025

New extender from Alfatron available

03/03/2025

Powersoft to launch Unica T for touring market

03/03/2025

Tascam’s Portacapture X6 keeps creativity flowing for Neon Vines

26/02/2025

TAF präsentiert Neuheiten

25/02/2025

Vivitek bringt neue Projektoren auf den Markt

25/02/2025

Chauvet Professional introduces new REM Mira video panels

24/02/2025

Stagetec veröffentlicht neue Software für Nexus compact

Stagetec veröffentlicht neue Software für Nexus compact

Stagetec veröffentlicht eine neue Software für das Audio-Interface Nexus compact. Neben acht TrueMatch-A/D-Wandlern mit einem Dynamikumfang von 158 dB (vier digitale Splits pro Eingang), acht Line Outs, acht AES3 I/O und GPIO verfügt Nexus compact auch über sechzehn frei zuweisbare Processing-Kanäle, die mit 10-Band-EQ, Compressor, Limiter, Expander und Delay ausgestattet sind.

 

Eine On-Board-Mischmatrix mit 121 Inputs zu 16 (24) Mischbussen komplettiert das Angebot an Processing. Nexus compact ist entweder als Dante-Interface oder als AES67-Interface verfügbar und kann über Ember+ vollumfänglich ferngesteuert werden. Integrationen in große Systeme und die Bedienung über Bitfocus Companion sind möglich.

 

Die neue Software (v.2.30) bietet diverse Optimierungen und neue Funktionen. Neben einer Verbesserung der Übersicht, neuem Pre/Post-Metering und weiteren Anpassungen sind über optionale Lizenzen weitere Features verfügbar. Eine Automix-Lizenz aktiviert einen Automixer mit zwei Gruppen mit jeweils bis zu acht Kanälen. Diese Lizenz beinhaltet auch ein neues Stagetec-Feature: die Gruppenkompression.

 

Die Gruppenkompression ermöglicht die Kompression individueller Kanäle im Kontext einer Gruppe, ohne die Kanäle dafür zunächst auf einen Bus routen zu müssen, um anschließend den Bus zu komprimieren. Drei unterschiedliche Kompressions-Modi komprimieren die Signale direkt im Kanalzug, der reguläre Kanal-Kompressor ist weiterhin nutzbar. Somit stehen auch nach der Gruppenkompression die Signale individuell zur Weiterbearbeitung zur Verfügung.

 

Über eine weitere Lizenz kann die Anzahl der Mischbusse von 16 auf 24 erhöht werden. Diese Lizenz beinhaltet ebenfalls die Aktivierung von PFL/Solo-Funktionen. Ebenso können über eine optionale Lizenz die Parameter der Mikrofoneingänge von Yamaha-Mischpulten der CL- und QL-Serien gesteuert werden.

 

(Foto: Stagetec)

 

www.stagetec.com

 

Elation introduces KL PAR IP Compact

Elation introduces KL PAR IP Compact

Elation introduces the KL PAR IP Compact, a full-spectrum LED PAR fixture in the company’s KL (Key Light) series. The IP65-rated broadcast-grade luminaire is designed for indoor and outdoor productions, serving as a key, fill, and area wash light source for broadcast environments, theater, film, and other applications.

 

The KL PAR IP Compact houses a 150 W 6000 K RGBMA LED engine with 16-bit CCT adjustments possible from 2,400 K-8,500 K for precise color temperature control. The full-spectrum LED engine emits diffused saturates, soft-field pastels, and tunable white light, allowing for a perfect color match with other fixtures in Elation’s KL and Fuze ranges. The unit offers a CRI of 94.9 and a TLCI of 95. Output is up to 5,700 fixture lumens and is delivered with multiple lens choices. A selection of 16-bit dimming modes and curves are also included.

 

Designed for durability and portability, the KL PAR IP Compact has several features that make it a flexible complement to professional lighting systems. Its 6.2’’ gel frame and multiple included field-replaceable lenses (10°, 22°, 30°, 55°) allow it to adapt seamlessly to diverse production requirements. Optional 6.25’’ barndoors further enhance its capabilities.

 

The KL PAR IP Compact comes with several features optimized for broadcast. Dim-to-warm and redshift emulate a classic incandescent glow, while CMY emulation, green/magenta shift, and a virtual gel library facilitate access to vibrant LED colors and pre-mixed shades. Color shift correction and matching of the camera’s white balance are possible without the need for additional gels or filters. The fixture’s LED refresh rate can be remotely adjusted, ensuring flicker-free performance with high-speed cameras.

 

DMX control and RDM support offer reliable control and integration, while manual access and standalone operation via the touch bar encoder and OLED display provide a direct response. Aria x2 wireless management integration and NFC configuration further its setup and control for lighting designers working in diverse settings.

 

(Photo: Elation)

 

www.elationlighting.com

 

Godox kündigt neues LED-Panel an

Godox kündigt neues LED-Panel an

Mit der neuen Knowled P1200R Hard Pro bringt Godox ein LED-Panel auf den Markt, das anspruchsvollsten Anforderungen professioneller Film- und TV-Produktionen gerecht werden soll. Mit 1.300 Watt Leistung in einem kompakten 2x1-Format eignet sich das Panel für großflächige Ausleuchtungen, kreative Farbverläufe und cineastische Beleuchtungskonzepte, sowohl im Studio als auch on location.

 

Die RGB-Farbsteuerung erlaubt die exakte Abstimmung intensiver, lebendiger Farben auf jede Umgebung. Dabei sorgt die IP65-zertifizierte Bauweise für Wetterfestigkeit, auch bei starkem Regen, Schnee oder extremen Temperaturen. Die P1200R Hard Pro ist auf den professionellen Dauereinsatz ausgelegt. Mit einem CRI von 96+ und einem TLCI von 98+ garantiert das Panel natürliche Farbwiedergabe und gleichmäßige Lichtqualität, flackerfrei auch bei High-Speed-Aufnahmen. Die Farbkonstanz über mehrere Einheiten hinweg ermöglicht eine nahtlose Integration in bestehende Licht-Setups.

 

Über CRMX, DMX, Bluetooth oder direkt am Gerät lässt sich die P1200R Hard Pro flexibel steuern. Im CCT-Modus deckt sie einen Farbtemperaturbereich von 1.800 bis 10.000 K ab, inklusive präziser Grün-Magenta-Feinjustierung. Mit Hilfe optionaler Shaping-Tools lässt sich der Lichtverlauf des Hard-Light-Panels präzise gestalten, während sich mit wenigen Handgriffen auf weiches Licht umschalten lässt - etwa durch den Einsatz von Diffusoren, Softboxen oder Lichtdomes.

 

Ein integriertes Netzteil sorgt für eine effiziente Stromversorgung, während die optimierte Kühlung für einen leisen Betrieb und konstante Leistung auch bei langen Drehs sorgt. Mittels Schnellmontage-System mit U-Klammern sowie optionalen Dual- oder Triple-Halterungen lässt sich das Panel flexibel am Set installieren.

 

Die Godox Knowled P1200R Hard Pro soll in Kürze bei autorisierten Godox-Händlern in Deutschland erhältlich sein. Distributor ist die Transcontinenta GmbH.

 

(Fotos: Godox/Transcontinenta)

 

www.transcontinenta.de

 

Godox kündigt neues LED-Panel anGodox kündigt neues LED-Panel an

Foundry announces new end-to-end solution for virtual production and in-camera visual effects workflows

Foundry announces new end-to-end solution for virtual production and in-camera visual effects workflows

Foundry, developer of creative software for the media and entertainment industry, has announced Nuke Stage, a new application purpose-built for virtual production and in-camera visual effects (ICVFX). Linking pre-production through to final pixels in one pipeline, Nuke Stage gives VFX artists full creative control over imagery and color, increasing efficiencies and simplifying virtual production workflows for projects of all sizes.

 

Nuke Stage enables real-time playback of photorealistic environments onto LED walls, as well as live compositing and layout. It enables teams to confidently iterate on content from end-to-end using industry-standard formats, including OpenUSD, OpenEXR, OpenColorIO, and established creative toolsets, like a node-graph-based compositing environment consistent with Nuke.

 

“Nuke Stage was envisioned specifically for virtual production, bringing key aspects of compositing tailored for real-time playback in an on-set environment, and utilizing open standards to ensure consistency between pre-production, on-set, and post”, says Christy Anzelmo, Foundry Chief Product Officer.

 

Dan Hall, Head of ICVFX at virtual production studio 80six, adds: “Nuke Stage offers a handshake between VFX and virtual production, which has been missed in VP until now. With VP and ICVFX it’s all about trust. Getting VFX teams on board will help to push the use of virtual production, in a meaningful way, and I see huge potential for Nuke Stage to do that.”

 

“I love the idea of bringing VFX compositing tools into real time”, says Sam Kemp, Production Technical Lead at Garden Studios. “The ability to bring in the compositing toolset and color management from 3D, then be able to tweak 2D assets in real time, is something that’s been missing from virtual production for a long time.”

 

Nuke Stage is hardware-agnostic - there is no need for specialist media servers or bespoke equipment. Productions can use their preferred hardware and synchronise across render node clusters to support stages of varied size. For real-time playback of photorealistic content, artists can use industry-standard VFX tools and asset formats to create high-resolution backgrounds, then play them back as 2D, 2.5D and 3D imagery on LED walls.

 

As for color support, a linear workspace and full support for OpenColorIO and HDR ensure a clear color pipeline from pre- to post-production to seamlessly blend physical elements with virtual environments. Nuke Stage offers end-to-end creative control: A single production pipeline enables refinement of content from principal photography through to post-production, to ensure creative continuity and reducing the risk of costly rework.

 

(Photos: Foundry)

 

www.foundry.com

 

Foundry announces new end-to-end solution for virtual production and in-camera visual effects workflowsFoundry announces new end-to-end solution for virtual production and in-camera visual effects workflows

Neue Pro+-XLR-Verbinder der Sommer-Cable-Hausmarke Hicon erhältlich

Wie kleine Faradaysche Käfige schützen die optimierten Hicon-Pro+-XLR-Verbinder im leitenden Vollmetallgehäuse ihr Innenleben zuverlässig vor äußeren Einflüssen. Externe Störsignale werden optimal abgeschirmt und Signalverluste auf ein Minimum reduziert.

 

Zusammen mit dem Studiomikrofonkabel SC-Source MKII Highflex mit spezieller Konstruktion gegen Beeinträchtigungen durch elektrische Quellen bietet Sommer Cable ein optimal geschütztes Anschlusskabel für Rundfunk- und Studiotechniker.

 

Das Kabel besitzt einen Adernquerschnitt von 2 x 0,25 mm² aus 0,05-mm-OFC-Kupferlitzen. Es ist einfach zu wickeln und garantiert hohe Biegezyklen. Durch seine doppelte Schirmung aus aluminiertem Vlies und Cu-Wendelschirm ist es 100 Prozent optisch bedeckt.

 

Zusätzlich wurde das Vlies auf beiden Seiten mit einer leitenden Aluminiumschicht bedampft; so ist garantiert, dass die 100-prozentige Schirmung auch bei starken Beanspruchungen bestehen bleibt und das Kabel bei problematischen Anforderungen rausch- und knackfrei bleibt. Damit ist es für Umgebungen geeignet, in denen elektrische Quellen den Audio- und Datentransfer beeinträchtigen könnten.

 

Die Hicon-Pro+-XLR-Verbinder sind in 3- und 5-poliger Ausführung erhältlich und wahlweise mit versilberten oder vergoldeten Kontakten ausgestattet. Sie verfügen über ein robustes, vernickeltes oder schwarzes leitendes Vollmetallgehäuse mit Metallkappe.

 

Alle Varianten sind standardmäßig mit einem transparenten Codierring versehen, der eine nachträgliche individuelle Beschriftung ermöglicht. Für eine sichere Kabelbefestigung sorgt die 6-Backen-Spannzangenzugentlastung, die Kabel mit einem Durchmesser von 4,0 bis 8,0 mm zuverlässig fixiert. Die 3-poligen vergoldeten Versionen beinhalten zusätzlich eine weitere Zugentlastung für kleinere Kabeldurchmesser von 2,5 bis 6,5 mm.

 

(Fotos: Sommer Cable)

 

www.sommercable.com

 

Chauvet’s new Maverick Storm 1 Flex offers hot-spot-free performance

Chauvet’s new Maverick Storm 1 Flex offers hot-spot-free performance

Maverick Storm 1 Flex, the latest addition to Chauvet Professional’s Maverick Storm family, is a new IP65 rated spot/beam/wash fixture that projects a solid, flat even field of light from its LED engine, which is used instead of a lamp. There are no hot spots, even at the most narrow zoom.

 

That makes this fixture well-suited to address an issue commonly faced in broadcast applications in addition to excelling on tours. Regardless of whether it’s an ultra-tight beam or a wide spot, the Maverick Storm 1 Flex with its advanced lens technology projects a consistently even field light that allows to blend multiple units of this fixture together for aerial or textured wall effects.

 

Due to its balanced hot-spot-free light, this fixture can produce sharp, crisp gobos (both static and rotating) at the tightest zoom. The dual gobo wheels feature seven rotating positions and ten static positions for greater design flexibility, particularly when paired with the vivid colors the fixture can produce. For added creative possibilities, the fixture has one static-and-rotating combination gobo that can be used for mood-setting gradient effects.

 

The rugged, tour-ready fixture’s features including a variable CMY+CTO color mixing system, CRI and CTB filters on its color wheel, as well as a higher CRI chip for or added color rendering flexibility. The Maverick Storm 1 Flex has a unique ability to produce true reds. There is also an animation wheel that produces richly textured effects, and digital dimming with a 16-bit dimming of the master dimmer for seamless control of fades.

 

The Maverick Storm 1 Flex offers DMX, CRMX, sACN, and Art-Net as control options. There is also RDM control over DMX for fixture reporting. A time-saver for crews is the fixture’s three setup menu presets and preset sync for cross loading to multiple like fixtures.

 

(Photo: Chauvet Professional)

 

www.chauvetprofessional.com

 

Rupert Neve Designs veröffentlicht neue aktive DI-Box mit Custom-Übertragern

Rupert Neve Designs veröffentlicht neue aktive DI-Box mit Custom-Übertragern

Rupert Neve Designs erweitert seine RNDI-Serie um die RNDI-M. Die neue DI-Box mit robustem Stahlgehäuse kombiniert die aus den Vorgänger-Modellen bekannte Schaltungstechnologie von Rupert Neve mit einem portablen, kompakten Design. Die RNDI-M ist sowohl für Einsätze auf der Bühne als auch im Studio oder unterwegs konzipiert.

 

Sie bietet einen direkten Instrumenteneingang für E-Gitarren und -Bässe, Synthesizer, Keyboards, Piezo-Tonabnehmer oder jedes andere Instrument. Die diskrete Class-A-Schaltungstopologie basiert auf Rupert Neves eigenen Übertragern und bietet Klangtreue in einem Frequenzbereich von unter 5 Hz bis weit über 90 kHz. Die DI-Box kann Eingangspegel von bis zu +20,5 dBu verarbeiten, die niederohmige, transformatorgekoppelte Ausgangsstufe ermöglicht lange Signalleitungen mit minimalem Verlust.

 

Die Rupert-Neve-Custom-Ausgangs-Übertrager der RNDI-M bieten eine passive Isolierung und fügen dem Sound die Neve-typischen musikalischen Obertöne und Klangcharakteristika hinzu. Die Signalleistung ist unabhängig von den angeschlossenen Geräten gleichbleibend.

 

Die diskrete Class-A-FET-Eingangsstufe der RNDI-M wird durch eine externe +48-V-Phantomspeisung über eine Eingangsimpedanz von 2,2 Megaohm gespeist, um eine konsistente Leistung mit Instrumenten und anderen Quellen zu gewährleisten. Das Class-A-Design der Schaltung stellt sicher, dass dem Audio-Signal keine Crossover-Verzerrung hinzugefügt wird, die ungerade Obertöne höherer Ordnung erzeugen und dabei zu musikalischen Dissonanzen führen können.

 

Bei der RNDI-M besteht der Großteil der Obertöne aus einer Kombination von Obertönen 2. Ordnung (Oktave) und 3. Ordnung (Quinte über der Oktave). Diese musikalisch relevanten Obertöne, die nur in geringem Maße vorhanden sind, verstärken die Eigenschaften des ursprünglichen Audio-Signals und sorgen für einen eindeutigen musikalischen Sound. Darüber hinaus bedeutet der diskrete Aspekt des RNDI-M-Schaltungs-Designs, dass es keine ICs oder digitalen Komponenten gibt, die negative Auswirkungen auf den Klang haben könnten.

 

Die technischen Werte der RNDI-M sind von 28 Hz bis 60 kHz innerhalb eines Viertel dB linear, +/-1 dB bis 90 kHz, bei einem Frequenzgang bis hinunter zu 5 Hz. Die Kombination der Oberwellenanhebung mit der erweiterten Bandbreite des Transformators ergeben einen Tieftonbereich, der sich eine Oktave tiefer anfühlt, ohne dass dabei Mittenfrequenzen oder Obertöne verloren gehen.

 

Die neue DI-Box ist voraussichtlich ab Anfang April 2025 lieferbar.

 

(Fotos: Rupert Neve Designs/Mega Audio GmbH)

 

www.megaaudio.de

 

Rupert Neve Designs veröffentlicht neue aktive DI-Box mit Custom-ÜbertragernRupert Neve Designs veröffentlicht neue aktive DI-Box mit Custom-Übertragern

Allen Hinds uses Tascam’s Portacapture X8 for music work

Allen Hinds uses Tascam’s Portacapture X8 for music work

Whether it’s recording vocal performances, instrumental tracks, or ideas for future projects, guitarist and music educator Allen Hinds is always looking for new ways to broaden his range of musical activities. Over the years, he has recorded or performed with Natalie Cole, BeBe & CeCe Winans, The Crusaders, Hiroshima, Roberta Flack, Randy Crawford, Bobby Caldwell, James Ingram, Marilyn Scott, Eric Marienthal, Marc Antoine, Gino Vannelli, and Boney James, to name a few.

 

Hinds is also involved in music education. He has led worskshops, masterclasses, and clinics worldwide and is also a published author. To help capture audio for his various applications, Hinds uses a Portacapture X8 8-Channel 32-Bit Float Portable Audio Field Recorder from Tascam.

 

“Over the roughly two years that I’ve had my Portacapture, it’s become central to much of what I do”, he says. “I first acquired this unit to help capture the great voice of Randy Crawford, the well-known jazz and R&B vocalist. I toured with her for several years, so we have a long-standing relationship. These days, she’s been in a wheelchair so she’s not touring. I wanted to capture her vocals, but doing so required that I bring the recording gear to her. The Portacapture X8 made that possible.”

 

“Having XLR connectors in addition to the onboard stereo mics provides a lot of opportunity for different types of recording tasks and it provides high quality reproduction of whatever it is that I’m recording”, he details. “This unit can capture eight tracks simultaneously - six inputs plus the stereo mix - and it also provides overdub and punch in/out capability.”

 

“I’ve used both the presets and Manual mode”, he adds. “I used the Voice preset when I recorded Randy Crawford and I also like the Field Recording preset, which I have used when capturing live performances. I’ve experimented with all the presets. You can use them to get close to what you want and then fine-tune the parameters in Manual mode.”

 

(Photo: Tascam)

 

www.tascam.com

 

BenQ veröffentlicht Signage-Displays mit Pantone-Zertifizierung für Inhalte in lebensechten Farben

BenQ veröffentlicht Signage-Displays mit Pantone-Zertifizierung für Inhalte in lebensechten Farben

BenQ bringt mit den 4K-Displays (3.840 x 2.160 Bildpunkte) der SL-Serie die weltweit ersten Signage-Displays auf den Markt, deren Farbdarstellung die Anforderungen für die Zertifikate des Pantone-Matching-Systems erfüllen.

 

Die fünf Displays SL4304, SL5504, SL6504, SL7504 und SL8604 mit Bilddiagonalen von 43 Zoll (109,22 cm), 55 Zoll (139,7 cm), 65 Zoll (165,1 cm), 75 Zoll (190,5 cm) und 86 Zoll (218,4 cm) durchliefen die Zertifizierung für das Siegel „Pantone Validated“. Ebenfalls sind sie „Pantone SkinTone Validated“. Die Pantone-SkinTone-Farbpalette mit 110 präzisen Hauttönen eliminiert subjektive Farbbeurteilungen und sorgt für eine originalgetreue Farbwiedergabe, die realistische und authentische Darstellungen ermöglicht. Dadurch eröffnen sich neue Anwendungsbereiche in Mode, Kosmetik, Fotografie, Kunst und Design.

 

Mit der Signage-Software X-Sign 3.0 steht ein Tool zur Verfügung, mit dem Planung und zeitgenaue Verbreitung von Inhalten auf allen Signage-Displays im Netzwerk durchgeführt werden können. Die fünf Monitore der Signage-Serie SL04 sind über die Distributionskanäle und bei Reseller-Partnern erhältlich.

 

Das TFT-Panel deckt den sRGB-Farbraum zu 99 Prozent und den NTSC-Farbraum zu 72 Prozent ab. Zusätzlich kommen auch Macbook-Farben unverfälscht zur Geltung. Die Displays der Signage-Serie SL04 erreichen eine Helligkeit von 500 nits. Für noch hellere Umgebungen will BenQ in den kommenden Monaten die Serie SH04 mit bis zu 800 nits auf den Markt bringen.

 

In den Signage-Displays der BenQ-Serie SL04 steckt ein ARM-basierter Octacore-Computer, der mit Android 13 arbeitet. Sein Arbeitsspeicher umfasst 8 GByte, dem System stehen 64 GByte als Massenspeicher zur Verfügung. USB-Anschlüsse schaffen Verbindung zu weiteren Massenspeichern, Tastaturen und Mäusen, um die Displays auch als All-in-One-PCs zu nutzen. Ein Audiosystem mit 2 x 12 Watt Ausgangsleistung liefert zu den jeweiligen Inhalten den Sound.

 

Über eine EDLA-Lizenz (Enterprise Devices Licensing Agreement) steht eine Bibliothek von Apps im Google Play Store zur Verfügung, die für Präsentationen, Vorträge und Unterrichtseinheiten genutzt werden können. Darüber hinaus schützt Google Protect vor schädlichen Apps.

 

Über das BenQ Account Management System (AMS) lassen sich Nutzer anlegen, die sich per QR-Code-Scan am jeweiligen Signage-Display der SL04-Serie anmelden und dann in der Cloud auf Laufwerke, angeheftete Apps und Internet-Lesezeichen zugreifen können. Ebenso lassen sich Inhalte über InstaShare 2 von Geräten mit Windows, Android, MacOS, iOS, iPadOS und ChromeOS auf das jeweilige Display übertragen.

 

Mit der BenQ Device Management Solution (DMS) können IT-Administratoren die SL04-Displays verwalten. So lassen sich unter anderem Geräteeinstellungen, Stromverbrauchspläne, Aktualisierung der Firmware und die Installation und Sperrung von Anwendungen aus der Ferne erledigen.

 

Die Signage-Software X-Sign 3.0 bietet außerdem die Möglichkeit, Inhalte zentral zu verwalten und auf alle oder einzelne Displays im Netzwerk zu übertragen. Dabei lassen sich zeitliche Abläufe exakt steuern - entweder geplant oder spontan in Echtzeit. X-Sign 3.0 garantiert dabei, dass keine Pop-Ups die Darstellung der Inhalte stört.

 

Die Technik der Signage-Displays der SL04-Serie ist auf einen 24/7-Betrieb ausgelegt. Als typische Lebensdauer gibt BenQ eine Laufzeit von 50.000 Stunden an.

 

(Fotos: BenQ)

 

www.benq.de

 

QuickLink StudioEdge provides multi-platform solution for remote contributions

QuickLink StudioEdge provides multi-platform solution for remote contributions

With Microsoft’s recent announcement to retire Skype in May 2025, broadcasters worldwide are reassessing their remote communications’ tools. In response, QuickLink’s StudioEdge, a solution designed to integrate remote guests from multiple video conferencing platforms into professional productions, can fill this need for the broadcast and pro AV industries.

 

StudioEdge provides multi-platform integration of remote guests from major video conferencing platforms, including Microsoft Teams, Zoom and StudioCall, into productions, optimized with AI technology. StudioEdge supports four channels of broadcast-quality discrete audio and video from Microsoft Teams, Zoom and QuickLink StudioCall remote guests. It can be seamlessly integrated into the production suite via IP and hardware inputs/outputs. The solution supports direct, off-air communication between the operator and remote guest(s) offering complete control over the production.

 

“Unlike other competing WebRTC-based solutions, which suffer from blocked port and software codex issues, StudioEdge is the only solution that allows users to choose the best elements from all the available platforms allowing broadcasters to easily reach its production goal”, says Richard Rees, CEO of QuickLink.

 

(Photo: QuickLink)

 

www.quicklink.tv

 

Coda Audio updates System Optimiser and Linus Control

Coda Audio has updated its System Optimiser and the Linus Control platform. A Coda Audio steering group, coordinated by Coda’s Global Sales Support Manager Robin Dibble, combines experienced members of its development team with a range of professional end-users from the wider audio universe to consult on ways to best serve users in real-world situations.

 

“Our steering group is invaluable in ensuring that we are able to respond with agility to the requirements and suggestions of our customers”, comments Dibble. “The latest updates not only improve existing performance but allow for future developments.”

 

In the latest developments, System Optimiser’s 3D modelling now benefits from the inclusion of variable viewing angles for the model, allowing users to choose their preferred field of view. Also added are three new SPL scaling colour bands to provide better visual representation of real world venue coverage.

 

Coda’s Linus Control software has had a structure update for new and future Windows platforms. New visual displays for active limiters have been incorporated, to more realistically represent system status. A global power on/off has also been added.

 

The Linus Control update comes at the same time as a firmware update for the new installation power amplifier, the Linus 6.4. This update has improved both the operation and displays for the limiters along with some GUI tweaks and bug fixes.

 

(Photos: Coda Audio)

 

www.codaaudio.com

 

Fuse Audio Labs releases new tool for peak reduction and mastering dynamics

Fuse Audio Labs releases new tool for peak reduction and mastering dynamics

Analog-sounding plugins developer Fuse Audio Labs presents Ocelot Clipper, a specialized tool for peak reduction and mastering dynamics, empowering users to create more headroom and deliver energetic mixes with a streamlined approach to managing loudness without introducing unwanted artifacts.

 

Its intuitive interface sees to it that Ocelot Clipper keeps focus on where it matters. The plugin’s advanced dynamics control unlocks tone-shaping capabilities, offering separate Pos. Knee and Neg. Knee controls for both the positive and negative swings of a signal. It sculpts the tonal balance of the harmonic content with flexibility, and is capable of imbuing individual sources with a subtle warmth or gritty edge, as well as taming peaks.

 

Ocelot Clipper’s anti-aliasing options include user-selectable oversampling up to 32x and ADDA (Analog to Digital and Digital to Analog) technology, as well as a True Peak mode, to deliver the desired results while keeping CPU (Central Processing Unit) load manageable. A latency of under 1.5 ms means it is equally effective for both live applications and studio use. Due to its workflow and extended analysis display, Ocelot Clipper can handle even tricky loudness tweaks. It works with any modern limiter plugin.

 

“Clipper is the second release in our new Ocelot Studio Series, delivering low CPU, zero or low latency studio essentials built with DSP tech”, says Fuse Audio Labs CEO Reimund Dratwa. “The plugin intuitively manages loudness in a very musical way, and also represents the perfect partner for our previously released Limiter.”

 

Ocelot Clipper is available - at a discounted introductory promo price until March 21, 2025, rising thereafter to its regular price - directly from its dedicated webpage: https://fuseaudiolabs.com/ocelotclipper.html. 14-day trial versions of all Fuse Audio Labs plugins without any restrictions are also available to download for free from https://fuseaudiolabs.com/plugins.html.

 

(Photo: Fuse Audio Labs)

 

www.fuseaudiolabs.com

 

Broadcast Solutions präsentiert Barnfind BarnColor-Native-4k für den Transport von HDMI-Signalen

Broadcast Solutions präsentiert Barnfind BarnColor-Native-4k für den Transport von HDMI-Signalen
Broadcast Solutions präsentiert Barnfind BarnColor-Native-4k für den Transport von HDMI-Signalen

Broadcast Solutions bietet ab sofort mit BarnColor-Native-4k, einem neuen Mitglied der BarnColor-Familie von Barnfind Technologies, ein Tool für Veranstaltungsunternehmen an, die HDMI-Signale verlustfrei über lange Distanzen transportieren möchten. Mit je einer Einheit (Tx und Rx) können HDMI-Signale verlustfrei via Fiber über eine Distanz von bis zu 10 km übertragen werden.

 

BarnColor-Native-4k ist unter anderem für Veranstaltungsunternehmen konzipiert, die große LED-Screens einsetzen. Da kompressionsbedingte Artefakte die Bildqualität erheblich beeinträchtigen können, bietet BarnColor-Native-4k eine verlustfreie Alternative zur herkömmlichen Signalübertragung. Jede Einheit, farblich gekennzeichnet, überträgt ein einzelnes HDMI-Signal.

 

Durch die Kaskadierung von vier verschiedenen Farbvarianten können Anwender alle Signale der BarnColor-Familie und/oder bis zu vier unkomprimierte HDMI-Signale parallel über ein OpticalCon Duo oder ein LC-Duplex-Glasfaserkabel übertragen. Das stellt eine latenzfreie Bildqualität sicher, unabhängig von der Größe oder Entfernung des Displays.

 

BarnColor-Native-4k ist ab sofort bei Broadcast Solutions erhältlich.

 

(Fotos: Broadcast Solutions Produkte und Service GmbH)

 

www.broadcast-solutions.de

 

ViewSonic veröffentlicht neues 21:9-Display mit 5K-Auflösung und 105-Zoll-Bilddiagonale

ViewSonic veröffentlicht neues 21:9-Display mit 5K-Auflösung und 105-Zoll-Bilddiagonale

ViewSonic erweitert mit dem CDE105UW sein Portfolio an großformatigen Displays im Format 21:9. Das unter anderem für hybride Meetings und kollaborative Zusammenarbeit in Bildungseinrichtungen konzipierte Display bietet rund ein Drittel mehr Bildschirmfläche als ein vergleichbares 16:9-Modell.

 

Das CDE105UW mit WUHD-Auflösung (5.120 x 2.160) ermöglicht kabelloses Präsentieren und Multimedia-Wiedergabe. Die Displayfläche erlaubt mehreren Anwendern das gleichzeitige Teilen von Inhalten, vor Ort oder online. Mit Hilfe von ViewBoard-Cast-Software und USBC/HDMI-Dongles kann das Display als Content Hub für einfache Gruppenarbeit genutzt werden.

 

Das 105-Zoll-Display mit SuperClear-VA-Panel, einem Kontrastverhältnis von 3.000:1 und 500 cd/m² Helligkeit stellt bis zu 1,07 Mrd. Farben dar. Es verfügt über eine entspiegelte, gehärtete Oberfläche (7H), ist für über 50.000 Betriebsstunden ausgelegt und kann im Hoch- oder Querformat verwendet werden. Zwei Lautsprecher (2 x 20 W) und ein Subwoofer (20 W) sorgen für den Sound.

 

Ausgestattet mit einem Octa-Core-Prozessor (Android 13), unterstützt das CDE105UW die Wiedergabe von Inhalten vom internen Speicher oder USB-Stick sowie diverse Fernkonfigurations- und Content-Management-Systeme. Das Display bietet zahlreiche Anschlüsse, darunter einen 100-W-USB-C-Port, vier HDMI-Ports, fünf USB-A-Anschlüsse sowie RS232, RJ45 und SPDIF.

 

ViewSonic-Displays im 21:9-Format sind auf die Nutzung von ViewSonic TeamJoin für Microsoft Teams Rooms (MTR) und den Front Row Mode abgestimmt. TeamJoin ermöglicht nahtlos hybride Meetings durch Integration mit Microsoft Teams. Die One-Touch-Videokonferenzlösung umfasst einen PC, eine Touch-Konsole und optional ein Video-Bar-System.

 

(Foto: ViewSonic)

 

www.viewsonic.com

 

Westafa uses Portacapture X6 and Mixcast 4 from Tascam

Westafa uses Portacapture X6 and Mixcast 4 from Tascam

Westafa is a DJ/producer from Los Angeles, who is now living in Las Vegas. From the days of making mixtapes to playing big festivals and now serving as co-host of the Western Conference Podcast with his brother, BigBodyCisco, Westafa’s journey has been through many phases.

 

He has been working as a tour DJ for several years now with artists such as Damian Marley, J Boog, and Common Kings. To capture unique sounds and creative moments, Westafa uses the Portacapture X6 Portable Audio Field Recorder and Mixcast 4 Podcast Station from Tascam.

 

“The Portacapture X6 is great for capturing sound on the go”, he reports. “I have been using it to record podcasts while on tour as well as when I’m at festivals. It’s also great for capturing audio directly from the mix consoles of my live sets in addition to music production ideas.”

 

“The Mixcast 4 is great for podcasts - on the road or anywhere”, he adds. “With its four mic inputs with auto-mix capability, the Mixcast 4 provides flexibility when recording shows with multiple guests. Podcasting has become a huge part of our creative outlet in the media space, as we can share the stories and experiences of the artists we work with. And for this, the Mixcast 4 is front and center.”

 

“Sometimes you may only have a few moments to capture a sound bite, interview, or a take, and the Portacapture X6’s condenser mics enable me to always be ready to capture the audio”, he continues. “The Portacapture X6 has a Launcher with several presets that make for quick configuration of common settings. I use the Podcast and Interview presets the most, and I also use the Music preset for recording live DJ sets.”

 

As for the Mixcast 4’s features, Westafa notes: “With its four mic inputs with auto-mix, four headphone outputs, and its Mix-Minus feature to connect call-ins, the versatility of the Mixcast 4 to record podcasts with multiple guests and a broader scale of production is next level. The capability to stream live or just record is a huge bonus. Further, its direct internal multi-track recording to SD card of up to fourteen tracks makes it easy to capture audio and transfer it to a computer or other device if needed.”

 

(Photo: Tascam)

 

www.tascam.com

 

Kostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von Tascam

Kostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von Tascam

Tascam stellt die neue Software Audio File Manager für Windows und MacOS vor. Die kostenlose Anwendung soll es Nutzern ermöglichen, ihre Außen- und Mehrspuraufnahmen zu optimieren. Die Software erlaubt die schnelle Überprüfung des aufgezeichneten Materials. Gleichzeitig hilft sie dabei, Aufnahmen zu organisieren und den Übergang zum nächsten Schritt im Projekt zu ermöglichen.

 

Im Kern ist der Tascam Audio File Manager ein Dateibrowser, der die Wellenform jeder Datei eines ausgewählten Ordners anzeigt und eine Reihe weiterer Funktionen bietet. Die Wellenform lässt sich zoomen, um das Audiomaterial genauer unter die Lupe zu nehmen. Die visuelle Überprüfung hilft dabei, Spitzen oder Knackser auf einen Blick zu erkennen.

 

Zu den grundlegenden Bearbeitungsfunktionen gehören Kopieren, Ausschneiden und Einfügen. Stille einfügen und Normalisieren verhelfen zu sauberem, kräftigem Audiomaterial. Der Audio File Manager kann mehrere Dateien gleichzeitig nach einem bestimmten Muster umbenennen, um die Vorbereitung von Aufnahmen einer bestimmten Szene zu erleichtern. Eine weitere Funktion ist die Unterstützung von Netzlaufwerken und Cloud-Diensten wie AWS Storage oder Dropbox, die das Teilen der Audiodateien mit anderen Teammitgliedern ermöglicht.

 

Neben normalen Stereo-Audiodateien kann der Audio File Manager über seinen eingebauten Mixer auch mehrspurige WAV-Dateien abspielen. Dabei verarbeitet er Abtastraten von 44,1 bis 192 kHz und Auflösungen mit 16 Bit, 24 Bit, 32 Bit Float und 32 Bit Integer. Mittels Unterstützung gängiger Audiodateiformate wie WAV, MP3, AIFF, AIFC, SD2, MP2, MPEG-4 und M4a lässt sich nahezu jedes Projekt mit der Software nachbearbeiten.

 

Der Audio File Manager steht auf der Website von Tascam Europe zum Download bereit.

 

(Fotos: Tascam)

 

www.tascam.eu

 

Kostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von TascamKostenloser Audio File Manager ergänzt Aufnahmeprodukte von Tascam

PPDS achieves new sustainability milestone as Philips Signage EcoDesign becomes first digital display to be awarded EPEAT Climate+ Gold certification

PPDS achieves new sustainability milestone as Philips Signage EcoDesign becomes first digital display to be awarded EPEAT Climate+ Gold certification
PPDS achieves new sustainability milestone as Philips Signage EcoDesign becomes first digital display to be awarded EPEAT Climate+ Gold certification

PPDS, global provider of Philips Professional Displays and complementary solutions, has announced that its ultra low power, 50’’ Philips Signage 3650 EcoDesign has become the first digital signage display to be awarded EPEAT Climate+ Gold designation, with more models set to follow.

 

Launched at ISE 2023, the Philips Signage 3000 Series EcoDesign is PPDS’ debut digital signage offering designed with the company’s evolutionary EcoDesign methodology, implementing new manufacturing processes, physical features, materials, packaging, and built in software that are kinder to the environment and deliver better energy efficiency.

 

Delivering 4K performance while consuming about 50 percent less energy versus comparable premium digital signage models, the Philips Signage 3000 Series EcoDesign has already received among the industry’s lowest energy label ratings (E on the 50’’ model, D on the 55’’ and C on the 65’’ models) and was initially awarded an EPEAT Climate+ Silver designation.

 

Founded in 2006, EPEAT is the world’s premier eco label for electronics, measuring the social and environmental impacts of products from extraction to end-of-life, while also certifying they have met 100 percent of the Climate Criteria plus at least 50 percent of the existing optional criteria. These include: Climate (reducing greenhouse gas emissions in the manufacturing supply chain and product use); circularity (how products are designed for reuse and recycling, and which ones responsibly address packaging, water, and waste); chemicals of concern (eliminating the use of toxic chemicals that are hazardous to human health and the environment); and responsible supply chains (the responsible sourcing of materials, fair labour practices, and worker health and safety in the electronics supply chain).

 

Owned and operated by the Global Electronics Council (GEC) - a mission-driven non-profit that seeks to create a world with only sustainable electronics - EPEAT helps to support and promote more informed, sustainable-driven buying decisions, providing access to a free online registry, identifying and detailing products from the broadest range of manufacturers across the globe.

 

“At PPDS, the environment and sustainability are at the core for our product development, from the initial designs, right the way through to manufacturing, delivery, and post installation”, says Bart Wouters, International Product Manager at PPDS. “With the Philips Signage 3000 EcoDesign Series, we achieved a major industry milestone in gaining EPEAT Climate+ Silver. As with all our products, we continued in our pursuit for more. And now this groundbreaking product achieved even better, with EPEAT Climate+ Gold.”

 

The Philips Signage 3000 Series EcoDesign benefits from PPDS’ ongoing strategy to reduce wastage - including plastic - from its packaging, delivered in 90 percent recycled and 100 percent recyclable materials, with the removal of paper-based manuals and instructions. In addition, all plastic bags have been removed, while the use of polystyrene has been replaced with innovative cushioning made using 100 percent recycled carton, maintaining the same levels of safety and protection of the product.

 

(Photos: Philips/PPDS/GenAI Image)

 

www.ppds.com

 

Andrew Synowiec uses Royer Labs gear for studio and live recordings

Andrew Synowiec uses Royer Labs gear for studio and live recordings

As a session guitarist, multi-instrumentalist and recording artist, Andrew Synowiec is immersed in a wide variety of recording projects ranging from albums and jingles to work on major film and television soundtracks. For years Synowiec has specialized in acoustic guitars and “vibey” acoustic instruments, which cover the walls of his Los Angeles, California, studio where he’s often called to record four or five different instruments in a day.

 

To capture all those instruments, he uses Royer R-121 Ribbon Microphones, R-122 MKII Active Ribbon Microphones, and dBooster2 two-channel inline mic lifter. Synowiec is one of LA’s most “go-to” guitarists - racking up Oscar, Emmy, and Grammy-winning projects for artists ranging from Lil Nas X and Meghan Trainor to Nick Jonas, Ariana Grande, Michael Bublé, Chayanne, Elton John, Josh Groban, Marc Anthony and many others.

 

He routinely works on Hollywood scoring stages, playing guitar on blockbusters like “Encanto”, “Inside Out” and “Frozen”. In his private recording studio House Of Syn, Synowiec has recorded many tracks for hit series like “Cobra Kai” and “The Simpsons”. As a solo artist, he brings his all-star band to crowds around the world and at home at LA’s Baked Potato club.

 

For his acoustic instruments (guitars, bouzouki, ukulele, dulcimer, banjo, etc.), Synowiec uses a pair of Royer R-121s and the dBooster2 inline mic lifter. “For all my acoustic instruments, I’m using the R-121s in a spaced pair configuration on a stereo bar going into the dBooster2”, he explains. “Typically for anything that’s a single performance, I will track it in stereo. If it’s more of a double-tracked type of part, I’ll use only one microphone in mono, recorded twice and panned hard L/R in the DAW.”

 

“I first heard the R-121s when I was working on a film project”, he adds. “The composer was searching for a particular acoustic guitar sound and rented a ton of mics for a massive A/B test. The Royers really blew me away with their realistic yet slightly ‘euphoric’ sound. At this point, I’ve been using Royer mics regularly for about ten years.”

 

Synowiec also uses a pair of R-122 MKII Active Ribbon Microphones for his recording projects: “I typically use the Royer R-122 MKII when I’m traveling to an outside studio, and I want to make sure I’ll be able to get ‘my sound’”, he states. He also used the R-122 MKII to record his guitar live at the Baked Potato club.

 

(Photo: Amalia Stephenson)

 

www.royerlabs.com

www.andrewsynowiec.com

 

Shure releases new wireless stereo microphone for videography and field recording

Shure releases new wireless stereo microphone for videography and field recording
Shure releases new wireless stereo microphone for videography and field recording

Shure has unveiled the MoveMic 88+ Wireless Stereo Microphone, the first-of-its-kind wireless direct-to-phone stereo microphone with selectable polar patterns. Building upon the success of Shure’s MV88 Digital Stereo Condenser Microphone and MV88+ Video Kit, the new wireless mic for video empowers creators and videographers to record audio and video separately.

 

“The MoveMic 88+ gives creators complete freedom to capture professional-quality audio wirelessly, whether they’re recording in the field, working on a short film, reporting news or creating social video content”, says Paul Crognale, Associate Director, Global Marketing at Shure.

 

An addition to Shure’s MoveMic portfolio, the MoveMic 88+ features four selectable polar patterns - stereo, cardioid, bi-directional, and raw mid-side. Users can customise the direction of audio capture to perform in various scenarios: from two-way interviews, recording in the field and also acoustic performances.

 

The MoveMic 88+ offers flexible mounting options, by attaching to tripods or mic stands using the two included 5/8’’ or cold shoe mic clips, and can function as a handheld microphone. To streamline workflow, the device pairs directly with a mobile phone via the Shure Motiv apps without needing the MoveMic Receiver for an even more lightweight and portable rig. For additional compatibility, the MoveMic 88+ can also be paired to the MoveMic Receiver and connect via USB-C or 3.5 mm to cameras, computers, and mobile phones to support third-party mobile apps.

 

To showcase the new microphone’s capabilities, Shure collaborated with filmmaker Emiliano Ruprah for a behind-the-scenes look at how the MoveMic 88+ performs in challenging environments. In a documentary filmed in the remote Calakmul jungle, Ruprah demonstrates how the microphone delivers clear audio and reliability in this demanding location.

 

“Sound of a place is the first and most important way you can transport an audience to a difference space or location”, says Ruprah. “With the microphone away from the crew and myself, we could allow nature to take its course and film animal behavior from a distance. I can do it all, record video and configure the mic in the Motiv Video app.”

 

(Photos: Shure)

 

www.shure.com

 

New extender from Alfatron available

New extender from Alfatron available

Alfatron Electronics introduces the ALF-USB3-EXT USB 3.0 over CAT extender. With the ability to transmit over CAT6/6A/7 cabling systems to a distance of 80 m (295 ft), the ALF-USB3-EXT is a solution for extending the reach of USB peripheral devices such as cameras, microphones, digital signal processors (DSPs), video bars and other USB devices.

 

The the ALF-USB3-EXT enables presenters and others to have their equipment placed where they need it as opposed to being restricted by limited cable reach. This makes the extender suitable for applications in the areas of security monitoring, gaming, industrial control, professional audio-visual, smart medical, and other fields.

 

The ALF-USB3-EXT consists of two modules: a receiver (RX) and transmitter (TX). With 4-ports for USB 3.0 device connections, the ALF-USB3-EXT is backwards compatible with USB 2.0 and USB 1.1. It also functions as a USB hub. The transmitter supports USB 3.0 Super-Speed and is compatible with USB 3.2 Gen1x1, and USB 3.1 Gen1. Together, they form a system that extends the reach of many different types of devices, free from any delays. The ALF-USB3-EXT also supports hot plugging of USB devices.

 

These features make the extender suitable for those environments where different types of equipment are routinely being connected and disconnected. The ALF-USB3-EXT also supports PoC (Power over Cable). Only the receiver is required to be connected to an electrical outlet. Due to its lightning and surge protection, the system is stable.

 

(Photo: Alfatron Electronics)

 

www.alfatronelectronics.com

 

Powersoft to launch Unica T for touring market

Powersoft to launch Unica T for touring market

Powersoft has announced the launch of Unica T, a new touring-focused amplifier platform designed to meet the requirements of the most demanding live sound applications. The first new Powersoft amplifier platform for the touring market since the launch of the T Series in 2019, Unica T expands the Italian company’s Unica family of amplifiers.

 

By incorporating a special power-to-size ratio, high channel count, and robust power-sharing capabilities, Unica T enhances efficiency while reducing logistical and operational burdens. With a front-panel interface tailored for live applications, the platform offers quick adjustments in high-pressure environments.

 

Unica T leverages third-generation amplifier technology. Innovative design elements include a patent-pending solid fastening system for Phoenix connectors, which enhances resistance to mechanical vibrations, and improved galvanic insulation for analogue inputs, mitigating infrastructure limitations and preventing accidental signal damage. Additionally, the unit’s intelligent ventilation system allows for compact rack installation while maintaining optimal thermal performance.

 

Unica T supports a range of connectivity options, including configurable GPIOs and networked audio and control. Its Easy Swap functionality, enabled by an automatic USB backup system, simplifies maintenance and minimises downtime, allowing for quick replacement without the need for complex reconfiguration.

 

To introduce Unica T to the market, Powersoft will host two webinar sessions on March 19, 2025: a morning session at 9:30 a.m. CET and an afternoon session at 5:30 p.m. CET. Registrations are open at: https://register.gotowebinar.com/register/8374374683340922453 (9:30 a.m. CET session); https://register.gotowebinar.com/register/2227283348887242074 (5:30 p.m. CET session).

 

(Photos: Powersoft)

 

www.powersoft.com

 

Tascam’s Portacapture X6 keeps creativity flowing for Neon Vines

Tascam’s Portacapture X6 keeps creativity flowing for Neon Vines

As an electronic multi-instrumentalist and music producer, Jackie Buono, known professionally as Neon Vines, loves to explore the creative potential of modern music gear and software. By blending the technical intricacies of music production with the expressive, emotional world of musicianship, she delivers a performance and sound that is both fresh and innovative in today’s industry.

 

Tascam’s Portacapture X6 is a vital component of her creative process. She describes some of the ways in which she uses it: “I find it extremely helpful for capturing spontaneous ideas that I come up with when I’m on the go or away from my computer. I often sing short rough ideas or concepts into the built-in microphone so I can revisit them later.”

 

“Recently I’ve been using the Portacapture X6 to record my handpan - a pitched percussion instrument -  and hand percussion playing”, she adds. “I also enjoy recording audio samples from nature, then coming back into the studio and using little bits of chopped nature samples within my drum grooves. It adds a dynamic layer of depth and a breath of life to the beat that helps make the rhythms all that more unique.”

 

Buono reports that she has been working with her Portacapture X6 for roughly a year and a half. When asked about those features that she finds most beneficial to her manner of working, she says: “The unit’s portability is a major selling point for me. It’s really the only piece of gear I own that I can easily use for audio capture wherever I go. Also, the built-in mic preamps are high quality and very low noise, so it’s great for capturing the subtleties and details in sound without a high noise floor.”

 

“I use the Music and Field Recording presets the most often”, she furthers. “The music setting works great for live hand percussion, acoustic guitar, or vocal recording, while the field recording preset helps me capture environmental textures. Manual mode is great for fine-tuning input levels, EQ, and dynamics based on the sound source. I often tweak settings to optimize recordings for post-processing - especially when layering sounds for a complex arrangement.”

 

(Photo: Tascam)

 

www.tascam.com

 

TAF präsentiert Neuheiten

TAF präsentiert Neuheiten
TAF präsentiert Neuheiten

Truss Aluminium Factory (TAF) stellt drei neue Produkte vor: das Safety Lock System, die TS36R Truss und das TAF Tensioning-Device.

 

Das neue Safety Lock System, das für den Einsatz auf dem TAF Tower 2 entwickelt wurde, entfernt sicher und effektiv das gesamte Gewicht des Grids von den Kettenzügen. Das dreiteilige System besteht aus einem Safety Lock Tube (62 x 6 mm Edelstahl), einem Sleeve-Block-Adapter und einem Safety-Lock-Truss-Segment, das fest am Sleeve-Block montiert wird und eine sichere Unterstützung bietet.

 

Die neue TS36R Truss, eine kompakte, rechteckige Truss-Linie (267 x 359 mm), verfügt über eine hohe horizontale/vertikale Tragfähigkeit, extreme Stabilität und hohe Haltbarkeit. Als kleinste rechteckige Truss-Linie im TAF-Portfolio bietet sie ein Quicklock-Verbindungssystem für den Aufbau und wird mit einem Verbindungskit als Standard für alle Geraden und Ecken geliefert. Sie ist außerdem vollständig kompatibel mit Prolyte-Traversen. Auf Anfrage ist eine Pulverbeschichtung in jeder Farbe erhältlich.

 

Beim TAF Tensioning-Device handelt es sich um eine Innovation, mit der Benutzer manuell die Spannung von PVC-Streifen erhöhen können, die auf den Keder-Dächern von TAF montiert sind. Eine erhöhte Spannung verhindert Wasseransammlungen und bietet besseren Widerstand gegen Windkräfte, die ein Streifenflattern verursachen können. Das Spanngerät wird direkt an Truss-Segmenten montiert und manuell mit dem beiliegenden Schlüssel oder mittels eines elektrischen Schraubers angezogen.

 

Die TAF-Produkte werden in Deutschland von BT.innotec vertrieben.

 

(Fotos: TAF)

 

www.btinnotec.de

 

Vivitek bringt neue Projektoren auf den Markt

Vivitek bringt neue Projektoren auf den Markt
Vivitek bringt neue Projektoren auf den Markt

Vivitek präsentiert seine neue D5000Z-Serie. Die Projektoren mit einer Helligkeit von bis zu 7.500 Lumen sind in Weiß oder Schwarz erhältlich und für Konferenz- und Schulungsräume sowie Veranstaltungsorte, Museen und Galerien geeignet.

 

Die D5000Z-Serie umfasst die Modelle DU5051Z (6.300 Lumen), DU5053Z (7.500 Lumen) und DK5153Z (6.200 Lumen). Optional stehen drei Wechselobjektive zur Verfügung, die ein Projektionsverhältnis von 0,5 bis 1,9:1 ermöglichen. Dadurch lässt sich die Projektionsdistanz auch in anspruchsvollen Umgebungen anpassen. Das Kontrastverhältnis beträgt 3.000.000:1.

 

Mittels horizontaler und vertikaler Lens-Shift-Funktion kann der Projektor auch dann optimal ausgerichtet werden, wenn er nicht mittig platziert werden kann. Zudem unterstützen die Modelle vertikale und horizontale Keystone-Korrektur sowie eine geometrische 4-Ecken-Anpassung für nahezu unbegrenzte Montagemöglichkeiten.

 

Die D5000Z-Serie bietet optional ein Board mit HDBaseT-Schnittstelle für die Übertragung von Audio- und Videodaten über große Distanzen. Darüber hinaus stehen zwei optische Linsenoptionen (Standard und Kurzdistanz) zur Verfügung. 3D-Kompatibilität ist gegeben. Das optische System - von der Laserlichtquelle bis zum Objektiv - ist vollständig gekapselt und nach IP6X gegen das Eindringen von Staub geschützt.

 

Der DK5153Z unterstützt zudem eine 4K-Auflösung und ein 21:9-Bildformat. Er verfügt über integrierte Edge-Blending- und Warping-Funktionen, mit denen auch mehrere Projektoren zu einer nahtlosen Großflächenprojektion kombiniert werden können. Diese Eigenschaft eignet sich besonders für visuelle Simulationen und Präsentationsszenarien.

 

Mit der Vivitek-PJ-Control-Software lassen sich mehrere Projektoren zentral steuern. Die Software ermöglicht die Verwaltung von Anzeigeoptionen, Einstellungen und Zeitplänen über ein Netzwerk, um die Bedienung und Wartung zu vereinfachen.

 

(Fotos: Delta)

 

www.vivitek.de

www.delta-emea.com

 

Chauvet Professional introduces new REM Mira video panels

Chauvet Professional introduces new REM Mira video panels
Chauvet Professional introduces new REM Mira video panels

Chauvet Professional’s new REM Mira series of video wall solutions offers DCI-P3 colors and a range of installation options. The wall hugging LED system has been designed to make every step in the video wall design process easier, from hanging the panels, which feature universal magnetic LED modules, to mapping and scaling video with a Coex Visual Management System interface.

 

Available in two-pixel pitches (1.9 mm and 3.9 mm), the REM Mira pairs with Chauvet’s other REM models, allowing it to be combined with any venue’s fixed screens when used as a rental for special events. Both models of the REM Mira are driven by NovaStar A10 Pro receiver cards and MX series processors. Working with the Coex VMP software included in the REM Mira, these receiver cards, and MX series processors are able to deliver a wide and realistic DCI-P3 color gamut along with low-latency signal processing.

 

REM Mira offers various opportunities in terms of video panel installation by allowing frames to be pre-mounted. By hanging “bare frames”, installers can position empty frames in any configuration with the desired precision. Additionally, the frames can be populated with any pixel pitch modules even after installation.

 

The REM Mira panels feature a black frame and low reflector that accurately reproduces video at 22-bit + Grayscale. Anti-reflective coating on the panels makes them suitable for venues with stage lighting. A camera-friendly system, the REM Mira has a refresh rate of 3,840 Hz. Further REM Mira features include its front-end maintenance design and a universal vacuum tool accessory.

 

(Photos: Chauvet Professional)

 

www.chauvetprofessional.com