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Vaino Gennaro

Vaino Gennaro

DirectOut has appointed pro audio veteran Vaino Gennaro as the first point of contact for North American customers. “Vaino brings wide-ranging experience in the professional audio industry and has a deep understanding of the market”, says Jan Ehrlich, CEO for DirectOut.

 

“His skills have benefitted numerous leading audio brands, helping them to expand their market presence and build lasting client partnerships”, he continues. “As Business Development Manager North America, Vaino is a valuable addition to our team as we continue to grow our business on this continent.”

 

DirectOut also announced the promotion of Lorenzo Sassi to Head of Global Marketing & Sales. With the support of Gennaro (North America) and Diego Cardenas (LATAM), the former business development manager will now oversee DirectOut’s entire global sales network and report directly to senior management. He will also continue to be directly responsible for the EMEA and APAC markets.

 

(Photo: DirectOut GmbH)

 

www.directout.eu

 

Hideaki Takizawa

Hideaki Takizawa

Christie has appointed Hideaki Takizawa as the new chief financial officer (CFO) of Christie Digital Systems, Inc. and its subsidiaries, effective April 1, 2025. Reporting to Michael Phipps, president and chief operating officer (COO), Takizawa will align Christie’s financial strategy with its overall goals and manage internal controls and reporting to support continued growth and innovation.

 

Takizawa succeeds Phipps, who transitioned to president and COO in November 2024 while maintaining his CFO role. Takizawa brings more than thirty years of experience working at Ushio and a wealth of expertise in business management and finance. Before joining Christie, he served as general manager of Ushio Group’s Business Management Division, overseeing three departments: Accounting, Finance, and Legal.

 

(Photo: Christie Digital Systems)

 

www.christiedigital.com

 

Chris Grandin

Chris Grandin

Brompton Technology is expanding its Customer Services team. This newly structured team will oversee the entire process - from order processing and delivery coordination to training, technical guidance, and long-term product servicing. Leading this initiative, Chris Grandin has been appointed Director of Service Delivery and will join Brompton’s leadership team.

 

Since joining the company in July 2019 as Technical Support Manager, he has played a pivotal role in enhancing technical support services. Grandin brings over two decades of experience in live entertainment and events, including previous roles as Group Technical Advisor at Gearhouse Group and Technical Services Supervisor at Christie Digital Systems.

 

Supporting him are Elena Lown, stepping into the role of Technical Support Manager, and Andrew Gleave, who joined Brompton in November 2024 as Service Manager.

 

(Photo: Brompton Technology)

 

www.bromptontech.com

 

Meyer Sound gibt strategische Änderungen in der Organisationsstruktur bekannt

Meyer Sound gibt strategische Änderungen in der Organisationsstruktur bekannt

Meyer Sound hat kürzlich einige personelle Veränderungen vorgenommen. Ziel sei die bessere Zusammenarbeit und Koordination zwischen den verschiedenen Abteilungen sowie eine Optimierung der Unterstützung für die Partner und Anwender in den Regionen.

 

John McMahon, Senior Vice President bei Meyer Sound, wird künftig neben Vertrieb und Marketing auch für die Bereiche Forschung, Entwicklung und Operations verantwortlich sein.

 

Amy Luley wurde zum Meyer Sound Senior Director Sales für Nord- und Südamerika ernannt. In ihrer neuen Rolle wird sie neben dem Vertrieb auch die Technical-Service-Abteilung betreuen.

 

Wolfgang Leute, Managing Director, Europe, wird ab sofort zusätzlich als Senior Director Sales für den Mittleren Osten, Afrika und Asien fungieren und die Betreuung des Technical Service in diesen Regionen übernehmen.

 

Roland Morcom ist von nun an als Sales Manager, Europe für das Meyer-Sound-Vertriebsnetzwerk in der EMEA-Region zuständig.

 

Die Gründer John und Helen Meyer werden nach wie vor als CEO bzw. Executive Vice President tätig sein. „Durch die Veränderungen in der Organisation stellen wir sicher, dass wir von der Produktkonzeption bis hin zu Fertigung und Vertrieb so flexibel und effektiv wie möglich arbeiten“, so Helen Meyer.

 

Fotos: John McMahon, Amy Luley (obere Reihe, v.l.); Wolfgang Leute, Roland Morcom (untere Reihe, v.l.). (Fotocredit: Meyer Sound)

 

www.meyersound.de

 

Neue Unternehmensstruktur bei Pracht

Neue Unternehmensstruktur bei Pracht

Die Pracht Lichttechnik GmbH hat ihre Unternehmensstruktur neu ausgerichtet, um gezielter auf die Anforderungen des Marktes und der Partner einzugehen. Dies umfasst strategische Veränderungen in allen Unternehmensbereichen sowie eine Neuaufstellung des Führungsteams.

 

Die strategische Gesamtausrichtung von Pracht bleibt weiterhin in den Händen von CEO Jonathan Pracht und CSO Thomas Scherer. Gleichzeitig soll das Führungsteam mit einer klaren Fokussierung auf die wichtigsten Schlüsselbereiche gestärkt werden.

 

Timo Brüxkes leitet den Bereich Sales National, Rüdiger Koch den Bereich Research & Development, Philipp Schäfer den Bereich Operations und Jasmin Flohr den Bereich Culture & Competence. Zusätzlich übernimmt David Franz als Head of Strategic Business Transformation eine Schlüsselrolle in den Bereichen digitale Transformation, künstliche Intelligenz und internationale Vertriebsprojekte.

 

(Foto: Pracht Lichttechnik GmbH)

 

www.pracht.com

 

d&b stellt Führungsteam neu auf

d&b stellt Führungsteam neu auf

Ab sofort gehören Jaakko Kaivonen als neuer CRO und Nicola Wagener als neue CPSO zum Managementteam von d&b Audiotechnik. Stephan Greiner, bisheriger COO von d&b Audiotechnik, und Karen Wefelmeyer, bisherige CPSO der d&b Group, haben ihre bisherigen Positionen niedergelegt.

 

Stephan Greiner hatte sich nach acht Jahren bei d&b Audiotechnik entschieden, in seiner beruflichen Laufbahn andere Prioritäten zu setzen. d&b hat daher mit sofortiger Wirkung Jaakko Kaivonen in die neue Position des CRO (Chief Revenue Officer) berufen. Kaivonen bringt umfangreiche Erfahrung in der Leitung globaler Vertriebsstrukturen im B2B-Geschäft mit. In seinen verschiedenen Managementfunktionen hatte er in früheren Unternehmen die volle P&L-Verantwortung inne, darunter die globale Leitung der Industrial Segment for Entrance Systems Division bei der Assa Abloy Group. Zudem war er in verschiedenen Managementrollen bei der Kone Corporation tätig.

„Um das zukünftige strategische Wachstum voranzutreiben und unsere Marktposition zu stärken, ist die Einrichtung einer dedizierten CRO-Organisation ein wichtiger Schritt“, kommentiert Amnon Harman, CEO der d&b Group. „Mit dieser kunden- und marktorientierten Geschäftseinheit wird Jaakko einen klaren Fokus auf unsere Wachstumsstrategie legen.“

 

Karen Wefelmeyer, bisherige CPSO (Chief People and Sustainability Officer) der d&b Group, hat beschlossen, ihre Tätigkeit bei d&b zu beenden, um mehr Zeit mit ihrer Familie verbringen zu können. Am 17. März 2025 hat Nicola Wagener die Nachfolge Wefelmeyers als  CPSO angetreten. Wagener verfügt über mehr als zwei Jahrzehnte Erfahrung in der Förderung von Leistung und organisatorischem Wandel in verschiedenen Branchen, beginnend mit ihrer Position als Managementberaterin bei McKinsey & Company, gefolgt von ihrer Rolle als Head of Corporate Strategy & Portfolio bei der Thyssenkrupp AG und zuletzt als Führungsberaterin bei ghSmart.

 

Fotos: Nicola Wagener, Jaakko Kaivonen. (Fotocredits: d&b Group/Oliver Wykrota)

 

www.dbaudio.com

www.db.group

 

Malte Polli-Holstein

Malte Polli-Holstein

Malte Polli-Holstein wird künftig als Co-Geschäftsführer die Bereiche Vertrieb, Operative Prozesse und Interne Strukturen bei PMS Perfect Media Solutions verantworten. Geschäftsführer Stefan Pagenkemper wird sich in Zukunft verstärkt auf den strategischen Vertrieb sowie die Weiterentwicklung des Unternehmens im Bereich Business Development fokussieren.

 

Malte Polli-Holstein bringt über 25 Jahre Erfahrung aus der Entertainment- und Systemintegrationsbranche mit. Seine berufliche Laufbahn begann nach einem Audio-Engineering-Studium auf hoher See - als entertainmenttechnischer Leiter bei Aida Cruises. Nach über fünfzehn Jahren in dieser Funktion wechselte er in die Systemintegration und verantwortete dort zahlreiche Projekte.

 

Foto: Malte Polli-Holstein und Stefan Pagenkemper. (Fotocredit: Julia Lindenau/PMS Perfect Media Solutions GmbH)

 

www.perfect-media-solutions.de

 

Till Brosch

Till Brosch

Seit 1. Dezember 2024 ist Till Brosch bei Audio-Technica als Technical Product Specialist tätig und dabei vorwiegend für den Norden Deutschlands zuständig.

 

Brosch blickt auf langjährige praktische Erfahrung zurück. Als ehemaliger stellvertretender Tonchef bei Stage Entertainment sowie als Freelancer für den NDR und zahlreiche Veranstaltungstechnikfirmen sammelte er Know-how bei  Mikrofonierung, Mischpulten, Beschallung und Intercom. Er arbeitete bereits bei Stage Entertainment und freiberuflich mit Clear-Com.

 

(Foto: Audio-Technica)

 

www.audio-technica.com

 

Sascha Kohl

Sascha Kohl

Seit 1. August 2024 verstärkt Sascha Kohl Audio-Technica als Technical Product Specialist. Er war dem Unternehmen davor bereits eng verbunden: In seiner Beschäftigung als Monitor-Techniker bei Herbert Grönemeyer oder für die TV-Produktion „Sing meinen Song“ griff Kohl stets auf Lösungen der Marke Allen & Heath zurück. Er ist vor allem für Training und Support im Westen Deutschlands zuständig.

 

(Foto: Audio-Technica)

 

www.audio-technica.com

 

Harting Technologiegruppe besetzt Bereich Kommunikation neu

Harting Technologiegruppe besetzt Bereich Kommunikation neu

Detlef Sieverdingbeck, seit 2014 Zentralbereichsleiter Corporate Communication & Branding der Harting Technologiegruppe, verlässt das Unternehmen. Sein Ausscheiden erfolgt zum 30. April 2025.

 

„Wir bedanken uns für sein großes Engagement für unsere Marke, auf Messen sowie in der Kommunikation und wünschen ihm für seinen weiteren beruflichen und privaten Lebensweg alles Gute und viel Erfolg“, sagt Philip Harting, CEO der Harting Technologiegruppe.

 

Magdalena Okopska hat am 3. März 2025 die Verantwortung für den Bereich Corporate Communication & Branding übernommen und ist zukünftig global für sämtliche Themen rund um Kommunikation und die Marke Harting zuständig. Sie wird Teil des Harting Global Headquarters in der Schweiz sein.

 

Foto: Detlef Sieverdingbeck, Magdalena Okopska. (Fotocredit: Harting Technologiegruppe)

 

www.harting.com

 

Tobias Rengers

Tobias Rengers

Seit 1. März 2025 ist Tobias Rengers neuer Area Sales Manager West - Live Sound bei Audio-Technica Deutschland. Er bringt langjährige Branchenerfahrung mit und kam in der Vergangenheit bereits mit der Marke Martin Audio in Berührung.

 

Rengers verfügt über Know-how bei Beschallung, Mischpulten und Mikrofonen. Bei Audio-Technica tritt er die Nachfolge von Daniel Lauer an, der seinerseits künftig als Brand Manager Allen & Heath tätig ist.

 

(Foto: Audio-Technica)

 

www.audio-technica.com

 

Oli Fritz

Oli Fritz

Video processing, signal distribution and media server technology company TVOne has appointed Oli Fritz as Regional Sales Manager for the DACH region (Germany, Austria, and Switzerland).

 

Fritz joins TVOne with a wealth of knowledge in the AV industry, previously serving as a Sales Manager at Bosch, where he was responsible for a range of products, including congress and conference systems. He has also worked with Exertis AV, one of TVOne’s key distribution partners, gaining insight into the AV distribution landscape.

 

(Photo: TVOne)

 

www.tvone.com

 

George Krampera Sr. dies

George Krampera Sr. dies

The audio industry mourns the loss of George Krampera, a visionary in sound reinforcement. A statement from KV2 Audio:

 

“It is with great sadness that KV2 Audio shares the news of the passing of our founder and industry pioneer George Krampera Sr. George had a passion for everything audio and dedicated his whole life to making the world sound better. On this journey he travelled the globe, creating market-defining products and producing revenue streams for many of the biggest names in Pro Audio. After spending time in Canada and Italy, before eventually settling back in his homeland of the Czech Republic, George earned a reputation as one of the most significant and revolutionary transducer designers in the history of modern audio.

 

George was a great communicator, generously sharing his skills, knowledge, and technical genius with his KV2 team, as well as the many devoted fans who travelled to meet him or followed his work online. Through KV2, George created a level of sound reproduction that was an absolute and honest reproduction of the original source, conveying the true emotion of any artist’s performance and, most importantly to George, making people smile!

 

Although semi-retired in recent years, George Sr. continued to visit the KV2 factory, spending time with workers - especially the R&D team led by his successor, Radek Stöhr. Working alongside his son, George Jr., KV2’s CEO, he remained deeply connected to the company’s mission. Radek and the entire R&D team carry forward his uncompromising pursuit of perfect sound. His spirit is woven into the fabric of our company, and his legacy will resonate with every note a KV2 speaker produces. We will miss him dearly.”

 

(Photo: KV2 Audio)

 

www.kv2audio.com

 

Vince Borrelli

Vince Borrelli

Adamson System Engineering has announced a new appointment to its team, aimed at expanding the company’s presence in the UK. Vince Borrelli will take up the role of Business Development Manager for the UK and Ireland, bringing with him years of experience, gained within the professional loudspeaker manufacturing market.

 

“This is the first hire for Adamson in the development of a much broader UK strategy and it’s just the beginning”, comments Adamson’s EMEA sales director Jasper Ravesteijn.

 

Pictured: Vince Borrelli and Jasper Ravesteijn. (Photo: Adamson)

www.adamson.ai

 

John Palaszynski

John Palaszynski

Gude Systems GmbH, provider of professional Power Distribution Units (PDUs) and intelligent power management solutions, has appointed John Palaszynski as the new Director of Sales North America. The company aims to strengthen its international sales strategy and expand its presence in the North American market.

 

Palaszynski brings a wealth of experience in the sales of AV and IT solutions and has already held various leadership positions in the industry. With his expertise in strategic customer development and market expansion, he aims to help drive Gude Systems’ growth in North America. Palaszynski will be the key point of contact for the company’s US customers.

 

(Photo: Gude)

 

www.gude-systems.com

 

Mark Posgay

Mark Posgay

Eastern Acoustic Works (EAW) has hired Mark Posgay as Vice President of Global Sales. In this newly created role, Posgay will assume the management of EAW’s global sales channel. He will be responsible for leading and scaling global sales teams, building strategic partnerships and ensuring the organization’s sales operations are aligned for growth.

 

Posgay has been a part of the professional audio industry for over twenty years where he has held multiple global sales roles. Most recently he worked at Sennheiser as the global sales VP for professional audio. In this role he directed global oversight of the company’s professional audio business unit’s sales and business development team. Posgay has also previously worked in sales at Harman International, Monster Cable and Mars Music.

 

(Photo: Eastern Acoustic Works)

 

www.eaw.com

 

Daniel Lauer

Daniel Lauer

Am 1. Februar 2025 hat Daniel Lauer die Position Brand Manager Allen & Heath bei Audio-Technica Deutschland übernommen. Lauer ist mit der Marke bereits vertraut: Er hatte als Technical Sales Manager West im Allen-&-Heath-Team begonnen, bevor er Area Sales Manager West im Live-Sound-Team wurde.

 

Jetzt steht Lauer, der freiberuflich auch als Live-Techniker tätig ist, dem Audio-Technica-Vertriebsteam und dessen Kunden als Brand Manager Allen & Heath zur Verfügung. Er löst Johannes Nocker ab, der Audio-Technica Deutschland nach über zehn Jahren verlässt.

 

(Foto: Pascal Swoboda/Kalleknipst.de)

 

www.audio-technica.com

 

Alicia Cifré

Alicia Cifré

Alicia Cifré ist neue Leiterin der Abteilung DP&S Production & Commercial Printing bei Canon Deutschland. Cifré, derzeit Vice President, European Production Direct Sales, hat diese zusätzliche Rolle mit Wirkung zum 1. Februar 2025 übernommen und berichtet an Xander Groenewegen, Head of DP&S.

 

In ihrer erweiterten Funktion will Cifré ihre Erfahrung und ihr Wissen im Produktionsgeschäft einbringen, um lokale Vertriebsstrategien und -initiativen in diesem Markt für Canon voranzutreiben. Ihre doppelte Verantwortung als Schlüsselperson im DP&S-Leadership-Team unterstreicht das Engagement von Canon, die Präsenz in Deutschland zu stärken und die Wettbewerbsfähigkeit in der gesamten EMEA-Region zu erhöhen. Cifré soll die Synergien zwischen den Bereichen Production und Commercial Printing nutzen, die künftig unter einer Leitung stehen werden.

 

Alicia Cifré ist seit 35 Jahren Teil des Canon-Teams. Seit Juni 2022 ist sie als European Vice President Production Direct Sales tätig. Vor ihrem Wechsel zu Canon Europa war sie als Director Printing Products und später als Head of Production Sales für Canon Iberia (Spanien & Portugal) tätig. Im Laufe ihrer Karriere sammelte sie Erfahrung in verschiedenen Funktionen, darunter Business Planning, Budgeting und Controlling. Cifré folgt auf Thomas Haep, der eine neue Aufgabe außerhalb von Canon übernommen hat.

 

(Foto: Canon)

 

www.canon.de

 

Luke Edwards

Luke Edwards

Follow-Me has appointed Luke Edwards to the role of Designer Relations Liaison UK. With extensive experience in both the creative and technical sides of the live event industry, Edwards aims to support the company’s growth in the UK market by bridging possible gaps between designers, technicians, rental companies and production managers considering using Follow-Me’s performer tracking systems on their shows.

 

Edwards’ journey began in Belgium, where he first cut his teeth in the entertainment industry by working in sound and lighting rentals. From cleaning cables after festivals to project management, Edwards developed a deep respect for the complexities of production. His career took a turn toward lighting design, leading him to tour globally with artists such as Gary Numan, Kelis, Jessie J, and Jacob Collier. After stepping back from touring due to health reasons, Edwards transitioned into a freelance role and began working with LED video rental and virtual production, before taking on a designer relations role at Vari-Lite.

 

In his new role, at Follow-Me, Edwards will focus on educating and empowering UK designers and technicians by providing training, offering demos, and facilitating the use of Follow-Me’s products in various live environments. He will also support rental houses and in-house venue staff in integrating Follow-Me’s tracking systems into their workflows.

 

(Photo: Follow-Me)

 

www.follow-me.com

 

Sylvain Bresson

Sylvain Bresson

Sylvain Bresson has joined the Robe Lighting France team as project manager/specifier. He will be focused on developing the business of Anolis, Robe’s architectural LED lighting brand.

 

With nearly twenty years of industry experience - ten spent as an architectural and urban lighting designer - Bresson’s career started when he trained in Sète near Montpellier in the south of France at Scaenica (Ecole Européenne Supérieure des Arts et Techniques du Spectacle - European Graduate School of Performing Arts and Techniques). He majored in the techniques of arts and performance in the mid-1990s, specialising in sound and lighting. He then further developed his expertise in stage lighting whilst working on assorted theatre productions around France and abroad with a series of state-funded and subsidised companies.

 

In 2007, his vista expanded to address urban spaces as he joined the Philippe Hutinet Agency as an assistant lighting designer. In 2011, he collaborated with Régis Clouzet at L’Agence Lumière as a lighting designer, working on architectural lighting and urban illumination projects, managing complete operations from the research through to construction phases. In 2016, he embraced the industrial aspects of lighting, joining the Lyon-based manufacturer LEC, where, in a newly created post, he explored the intersection between the commercial networking and engineering teams.

 

Bresson’s role with Anolis France will involve spending time on the road, mainly in the south of the country, supporting commercial partners, developing the brand presence in relevant regions and among targeted individuals and sectors. He aims to establish relationships and optimise technically and commercially relevant solutions for all sorts of projects.

 

Some of Bresson’s work detail will include projects previously managed by Robe France’s Eric Tabuteau, who retires after being at the heart of the Anolis France operation since 2018 as Project Manager and Head of Architectural Specification alongside Bruno François.

 

(Photo: Robe)

 

www.anolislighting.com

www.robe.cz

 

Andre Pöhlker

Andre Pöhlker

Uniplan hat sein Führungsteam mit Andre Pöhlker als neuem Executive Director Client Services verstärkt. Mit über 25 Jahren Erfahrung in der Kommunikations- und Eventbranche bringt Pöhlker fundierte Expertise in der strategischen Beratung internationaler Kunden sowie in der Marken- und Produktinszenierung mit.

 

Er war in seiner Karriere sowohl national als auch international tätig, unter anderem dreizehn Jahre in New York City als CEO von OSK New York. Dort baute er das Büro zu einer Boutique-Agentur aus und realisierte immersive Markenerlebnisse, Retail-Design-Konzepte sowie plattformübergreifende Kommunikationskampagnen. Seine internationale Erfahrung erstreckt sich über Europa, die USA und Asien.

 

Zuletzt war Pöhlker Director Live Experiences & Consulting bei Team X, der globalen Marketing- und Kommunikationsagentur von Omnicom für Mercedes-Benz. Dort leitete er die weltweite Event Unit und verantwortete in diesem Bereich die strategische Beratung für den Kunden Mercedes-Benz.

 

„Mit Andre Pöhlker gewinnen wir eine erfahrene Führungspersönlichkeit mit internationalem Weitblick und einem ausgeprägten Gespür für strategische Markenkommunikation“, sagt Uniplan-CEO Christian Zimmermann. „Seine Kompetenz, innovative Kommunikationsstrategien mit globaler Erfahrung und kundenorientierter Beratung zu verbinden, wird unseren Bereich Client Services nachhaltig stärken. Wir freuen uns darauf, gemeinsam mit ihm die Zukunft von Uniplan zu gestalten.“

 

(Foto: Uniplan)

 

www.uniplan.com

 

Andrew Glasmacher

Andrew Glasmacher

Genelec has appointed Andrew Glasmacher as US Sales Manager. In this newly created role, he will support contractors, consultants and architects across the US, and develop and cultivate new business relationships and accounts.

 

A graduate of the Ex’pression College for Digital Arts, Glasmacher brings over twenty years of industry experience with him. As design and sales engineer for integrator Poll Sound in Utah, he helped to create solutions for Brigham Young University, University of Utah, Canyons School District and many more. Prior to joining Genelec, he worked as regional sales manager for AV rep firm Holloway Sales, handling territory sales in Indiana and Michigan, including the pro audio retail company Sweetwater.

 

In his new role, Glasmacher aims to ensure the implementation of Genelec Installed Sound technology within the US, and help to drive Genelec’s growth in this key marketplace.

 

(Photo: Genelec)

 

www.genelec.com

 

Anthony Berry

Anthony Berry

Genelec expands its international Installed Sound team with the appointment of Anthony Berry as Sales Support Engineer. In this newly created role, Berry will be responsible for helping to develop the Genelec Installed Sound brand globally.

 

Growing up in Australia, Anthony Berry studied Audio and Acoustics at Sydney University before embarking on a career in AV that has involved prestigious projects around the world, including clients such as the Sydney Opera House, Google and Spotify.

 

After relocating to Europe in 2014, he handled system design and audio commissioning for Swedish integrator JML, and technical sales and support for Nordic distributor Scandec. These roles saw him become actively involved in major Genelec projects in Sweden including Jacy’z Hotel, Vasakronan Co-Working and KKV Örebro.

 

Berry will work alongside Genelec’s global distribution partners. As well as providing sales and technical support and system design, he will also play an important role in Genelec’s product development, training, and marketing activities in the Installed Sound segment.

 

(Photo: Genelec)

 

www.genelec.com

 

Aurélie Bergen

Aurélie Bergen

Aurélie Bergen übernimmt ab sofort die Geschäftsführung im Bundesverband deutscher Discotheken und Tanzbetriebe e.V. (BDT). Die 42-jährige Betriebswirtin studierte an der TU Chemnitz und legte dort ihren MBA Eventmarketing ab.

 

Die Berlinerin war bereits während ihres Studiums in einer DMC tätig und baute sich dort ein Netzwerk im Tourismus auf. Unter anderem arbeitete sie mit dem Felix Club zusammen und war in der Unternehmensführung der Veranstaltungslocation Kosmos tätig. Seit 2024 ist Bergen als Referentin beim DEHOGA-Bundesverband angestellt. In dieser Funktion war sie im BDT eingesetzt und unterstützte Projekte wie „Die Revitalisierung der Innenstädte“ sowie die Pressestelle des DEHOGA-Bundesverbandes, was sie neben ihrer Funktion als BDT-Geschäftsführerin auch fortführen wird.

 

„Ich rufe die kommende Regierung hiermit auf, die Rahmenbedingungen für Clubs und Diskotheken zu verbessern und deren Existenz zu sichern“, so Bergen. „Menschen aller Altersgruppen haben das Verlangen auszugehen, der zwischenmenschliche Kontakt ist und bleibt unersetzbar. Unsere Betriebe schaffen Erlebnisse, sie sind kulturelle und soziale Treffpunkte, die zur Belebung der Innenstädte und Vernetzung in ländlichen Strukturen maßgeblich beitragen.“

 

(Foto: Tanja Brückner)

 

www.dehoga-bdt.de

 

Robert Trebus

Robert Trebus

Als Experte für Nachhaltigkeit in der Veranstaltungswirtschaft unterstützt Robert Trebus ab sofort den Verband für Medien- und Veranstaltungstechnik (VPLT) in seiner neuen Funktion als ehrenamtlicher Fachvorstand Nachhaltigkeit. Er gehört damit dem erweiterten Vorstand des Verbandes an und möchte Umweltthemen wie Kreislaufwirtschaft, Energieeinsparung oder Nachhaltigkeitsstandards in der VPLT-Mitgliedschaft und für die gesamte Branche voranbringen.

 

„Ich freue mich darauf, mit den Mitgliedern und dem VPLT-Team der Geschäftsstelle das Thema Nachhaltigkeit der Veranstaltungswirtschaft und zukunftsorientierte Lösungen voranzutreiben“, sagt Trebus. „Im Vergleich zu anderen Wirtschaftszweigen hinkt unsere Branche dabei oft fünf bis zehn Jahre hinterher. Aber erfolgreiche Unternehmen fördern nicht nur diese Transformation, sondern erkennen auch die Chancen, die in dieser Veränderung für ihre eigene Zukunftssicherung liegen.“

 

„Ein zentraler Treiber für Wachstum ist zum Beispiel, Digitalisierung und Nachhaltigkeit zusammenzudenken“, so Trebus weiter. „Ich möchte den Dialog darüber im Verband für Medien- und Veranstaltungstechnik stärken und lade alle Mitglieder zu einem intensiven Austausch ein. Wir können gemeinsam viel bewegen und den Wandel erfolgreich gestalten.“

 

Robert Trebus gehört seit vielen Jahren zu den führenden Stimmen in der Live-Event- und Unterhaltungsbranche, wenn es um die Integration nachhaltiger Praktiken geht. Sein Ziel ist es, den CO2-Impact der Branche nachweisbar zu reduzieren und effizientes Energie- und Ressourcenmanagement innerhalb des globalen Ökosystems für Live-Events voranzutreiben. Beim VPLT-Mitglied d&b Audiotechnik ist der gebürtige Berliner als Global Director of Sustainability tätig. Zuvor war er in führenden Positionen bei weiteren Unternehmen der Branche tätig.

 

Trebus ist für sein Engagement mehrfach mit Innovations- und Nachhaltigkeitspreisen ausgezeichnet worden. Er ist seit kurzem als Klimabotschafter der EU-Kommission tätig und bekleidet einflussreiche Positionen in mehreren internationalen Normungsorganisationen. So ist er beispielsweise Vorsitzender des Arbeitskreises Nachhaltige Veranstaltungsnormen beim Deutschen Institut für Normung (DIN) und spielt eine entscheidende Rolle bei der Gestaltung globaler Nachhaltigkeitsprotokolle als Teil der ISO-PC250-Arbeitsgruppe für nachhaltige Veranstaltungen, Unterhaltung und Sport, insbesondere bei der Ausarbeitung der Norm ISO 20121:2024.

 

Darüber hinaus ist Trebus aktives Mitglied der Circular Economy Alliance (CEA) in Paris und des European Remanufacturing Council in Brüssel, die sich beide für die Förderung der Kreislaufwirtschaft einsetzen.

 

(Foto: Uwe Ditz/d&b Group)

 

www.vplt.org